شناسهٔ خبر: 75753 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

وزارت راه و شهرسازی طی اطلاعیه‌ای زمان ثبت نام طرح اقدام ملی را اعلام کرد

ثبت‌نام متقاضیان ۵ استان فاز نخست از ۱۶ آذرماه

پردیس دفتر اقتصاد مسکن از تغییر زمان ثبت‌نام استان‌های باقیمانده فاز نخست طرح اقدام ملی از ۱۳ آذر به ۱۶ آذر خبر داد و گفت: به منظور ایجاد فرصت کافی برای متقاضیان، ثبت‌نام استان‌های همدان، یزد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان و کرمانشاه در طرح اقدام ملی از شنبه ۱۶ آذر آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پروانه اصلانی سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: نظر به ضرورت ایجاد فرصت کافی برای متقاضیان ثبت نام در طرح اقدام ملی، زمان ثبت نام در پنج استانِ همدان، یزد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان و کرمانشاه به روز شنبه ۱۶ آذرما ۹۸ تغییر یافته است.

سرپرست  دفتر اقتصاد مسکن ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، ثبت نام طرح اقدام ملی در پنج استان باقیمانده فاز نخست از ساعت ۱۰ صبح شنبه ۱۶ آذر آغاز و در ساعت ۲۴ روز دوشنبه مورخ ۱۸ آذر به اتمام می رسد.

اصلانی همچنین در نامه ای به حق شناس معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ضمن اعلام این مطلب، نوشت: پیرون نامه شماره ۴۵۰ / ۱۳۱۶۱۱ مورخ ۹ آذر و نامه شماره ۴۵۰ / ۱۳۲۲۲۰ مورخ ۱۰ آذر ۹۸ در خصوص ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در پنج استانِ یزد، همدان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان و کرمانشاه از ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه مورخ ۱۳ آذر ۹۸، با عنایت به ضرورت ایجاد فرست مناسب و کافی برای متقاضیان ثبت نام در این طرح، خواهشمند است ثبت نام در استان های یادشده بر اساس آخرین ظرفیت های اعلامی توسط استان از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه ۱۶ آذر آغاز و در ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۱۸ آذر پایان یابد.

گفتنی است، طرح اقدام ملی مسکن طرحی است که بر اساس آن ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور طی امسال و سال آتی احداث خواهد شد. بر این اساس مقرر است تا ۲۰۰ هزار واحد آن توسط شرکت عمران شهرهای جدید در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد آن توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران در بافت های فرسوده شهرها و ۱۰۰ هزار واحد آن توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر احداث شود.

تاکنون ثبت‌نام در استان‌های کرمان، سیستان‌و‌بلوچستان، قم، خراسان‌جنوبی، خراسان‌شمالی، کردستان، کهکیلویه و بویراحمد و گلستان انجام شده و مقرر است به ترتیب در سراسر کشور و در مناطقی که زمین و شرایط برای این اقدام فراهم است ثبت نام انجام شده و کار احداث واحدهای مسکونی آغاز شود.