شناسهٔ خبر: 75806 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره نظارت برساخت راه‌های روستایی کردستان خبر داد

بهسازی ۴۰ کیلومتر راه روستایی از ابتدای سال

پخش آسفالت رئیس اداره نظارت برساخت راه‌های روستایی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۴۰ کیلومتر راه روستایی در این استان، بهسازی و آسفالت‌شده است، گفت: از شش هزار و ۱۸۳ کیلومتر راه روستایی در کردستان، تاکنون دو هزارو ۹۹۸ کیلومترآن آسفالت‌شده است.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات واطلاع رسانی اداره كل راه وشهرسازی استان کردستان ، رئیس اداره نظارت برساخت راه‌های روستایی اين اداره کل اعلام کرد: امسال ۴۰ کیلومتر راه روستایی با ۲۸ میلیارد تومان اعتبار احداث شده تا متوسط برخورداری از راه آسفالت روستایی در این استان به ۴۸ و ۴۹درصد افزایش یابد.

نياز راهسازي استان به ۷۰۰ میلیارد تومان

کریم گلابی افزود: این شاخص با شاخص ۶۵ درصدی راه‌های آسفالت روستایی کشور فاصله دارد که در تلاش برای رسیدن به شاخص کشوری هستیم و برای رسیدن به شاخص کشوری نیاز به بهسازی و احداث هزار کیلومتر راه دراستان هستیم که نیازمند۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

انجام بهسازي ۲۰۰ کیلومترراه روستایی با ۶۰ میلیارد تومان

وی گفت: همچنین در بیش از ۲۰۰ کیلومترراه روستایی کردستان، عملیات خاکی، ابنیه فنی، و روسازی با ۶۰ میلیارد تومان اعتبارانجام شده است.

هزینه بهسازی هر کیلومتر راه‌ روستایی دركوهستان  معادل ۷۰۰ میلیون تومان

رئیس اداره نظارت برساخت راه‌های روستایی اداره کل راه وشهرسازی کردستان افزود: هزینه بهسازی وآسفالت راه روستایی درهر کیلومتر درسایر استان‌ها که از توپوگرافی ملایم و دشت برخوردارهستند حدود ۳۰۰ میلیون تومان است، اما این میزان هزینه در کردستان به دلیل توپوگرافی سخت و کوهستانی‌بودن منطقه در هر کیلومتر راه روستایی در برخی مناطق، به بیش از ۷۰۰ میلیون تومان می‌رسد؛ از شش هزارو ۱۸۳ کیلومتر راه روستایی در کردستان، تاکنون دو هزارو ۹۹۸ کیلومترآن آسفالت‌شده و بقیه راه خاکی و شوسه است.

توجه به زیرساخت‌ها و مسائل زیربنایی مهم‌ترین عامل توسعه است و دراین بین توسعه ریلی و جاده‌ای نقش بسیار مهمی در این شاخص دارد که متأسفانه علی‌رغم تلاش‌های بسیار در چند سال گذشته هنوز هم آسفالت راه‌های روستا‌یی کردستان با میانگین کشوری فاصله بسیاری دارد.