شناسهٔ خبر: 75836 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی وضعیت طرح زمستانی راهداری را تشریح کرد

آغاز طرح زمستانی راهداری از ۲۰ آذرماه/ آماده‌باش تا ۲۰ فروردین

راهداری زمستانی رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور از آغاز طرح زمستانی راهداری در سال ۹۸ از بیستم آذرماه خبر داد و گفت: این طرح به صورت رسمی تا بیستم فروردین ماه سال ۹۹ ادامه دارد.

عبدالهاشم حسن نیا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به طرح زمستانی راهداری در سال جاری اظهار داشت: امسال قرارگاه مركزی حمل‌و‌نقل و راهداری زمستانی كشور با هدف ایجاد انسجام و هماهنگی لازم بین متولیان ملی و استانی راهداری زمستانی در حوزه جاده‌ای متشكل از ۲۵ واحد كاری تشكیل شد و از طریق این قرارگاه مركزی سیاست‌های كلی، برنامه عملیاتی و دستورالعمل‌های راهداری زمستانی ابلاغی به ادارات كل راهداری و حمل و نقل جاده ای سراسر كشور، مدیریت، هدایت و رصد می‌شود.

وی افزود: طرح راهداری زمستانی امسال از به صورت رسمی از بیستم آذرماه در قالب مراسم رسمی با حضور مقامات ارشد پلیس راهور ناجا، وزارت راه و شهرسازی، اورژانس، هلال احمر و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط از بیستم آذرماه امسال آغاز می‌شود و تا بیستم فروردین ماه سال ۱۳۹۹ ادامه می‌یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آمادگی تجهیزات و امکانات قرارگاه مركزی حمل‌و‌نقل و راهداری زمستانی كشور بیان داشت: در قالب این قرارگاه بالغ بر ۹۴۰ دستگاه راهدارخانه ثابت و سیار، ۹۶۰۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین، ۱۲ هزار نیروی راهدار در آماده باش کامل قرار دارند و مرکز مدیریت راه‌های کشور در سه فعالیت می‌پردازد.

حسن نیا افزود: همچنین تدابیر لازم برای تامین ماشین‌آلات از بخش خصوصی در مواقع اضطراری اندیشیده شده است و صدور بارنامه و صورت وضعیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی برون شهری، به منظور جلوگیری از انسداد در مسیر‌ها مدیریت می‌شود.  

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: البته نیروهای راهداری از نیمه آبان‌ماه در آماده باش قرار دارند و با هماهنگی سازمان هواشناسی، اقدامات پیشگیرانه برنامه ریزی و انجام شده است.

وی یادآور شد: در پی تغییرات جوی در روزهای اخیر که در۲۱  استان کشور منجر به بارش باران و برف و کولاک شد ، با آماده باش کامل نیروهای راهداری و به کارگیری ماشین آلات راهداری زمستانی ، اقدام به نمک پاشی و برف‌روبی شده است و در حال حاضر همه راه‌های اين استان‌ها باز هستند و تردد در آن روان است.