شناسهٔ خبر: 75842 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای فارس اعلام کرد

پیشرفت ۴۵درصدی طرح ابرار در استان / ساخت ۱۲۰کیلومتر راه روستایی تا پایان امسال

سياهپور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: عملیات اجرایی طرح ابرار در این استان ۴۵درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس، سیاهپور، مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای فارس، سهم این استان از طرح ابرار را ۱۲۰ کیلومتر عنوان کرد و گفت: پروژه‌های طرح ابرار استان فارس با طول‌های متفاوت و براساس اولویت‌بندی‌های از پیش تعیین‌شده صورت‌گرفته و شهرستان‌های آباده، رستم، كازرون، استهبان و فراشبند بيشترين طول عمليات را داشته اند.

وی، متوسط پیشرفت فیزیکی پروژه‌های 10گانه ابرار در استان فارس را ۴۵ درصد عنوان کرد و گفت: عملیات زیرسازی و روسازی حدود 10 كيلومتر از راه‌های روستایی در سطح ۱۶ شهرستان به پايان رسيده و آماده اجرای عملیات آسفالت است.

مدیرکل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان پیش‌بینی کرد: تا پایان سال سهم اختصاص‌يافته استان از محورهای ساخت راه‌هاي روستایی طرح ابرار آسفالت‌شده و به بهره‌‌برداری برسد.

وی تصریح کرد: این پروژه‌ها تاکنون به‌صورت امانی انجام‌شده و اعتباری برای انجام آن اختصاص نیافته است.

سياهپور، اعتبار لازم برای احداث ابنیه فنی، روسازی، سیلکت و آسفالت گرم مناطق روستایی سردسیر را بالغ بر ۴۸۰میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم پیش از افزایش سرمای هوا و بارش‌های زمستانی پروژه‌ها به‌ویژه در مناطق سردسیر استان به سرانجام برسند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس، راه را یکی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه در جوامع امروزی برشمرد و گفت: اتصال روستاها با احداث و بهسازی راه‌های روستایی جدید و کاهش مسافت، علاوه بر کاهش هزینه‌های رفت و آمد روستاییان و ارتقاء ایمنی تردد، زمینه توسعه و رشد اقتصادی روستاها را فراهم خواهد کرد.