شناسهٔ خبر: 75848 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با وجود عدم تخصیص اعتبار جداگانه انجام می‌شود

اجرای پروژه‌های طرح ابرار به‌صورت تجمیعی

شورا مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از اولویت بهسازی و نوسازی محورهای ارتباطی روستایی در قالب طرح ابرار خبر داد و گفت: حتی با وجود عدم تخصیص اعتبار جداگانه، پروژه های طرح ابرار بصورت تجمیعی در قالب چهار اکیپ راهسازی و راهداری و با همت جهادی راهداران در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان، ایوب کرد در حاشیه سفر یک روزه به شهرستان های سراوان، مهرستان و سیب و سوران اظهار داشت: طرح ملی ابرار (اقدام برای راه‌های اولویت دار روستایی) فرصتی ویژه برای افزایش شاخص راه‌های آسفالته روستایی این استان بشمار می رود که در قالب آن اقداماتی نظیر عملیات خاک‌برداری، خاکریزی و اجرای روکش آسفالت حفاظتی با رعایت مشخصه‌های فنی مورد توجه قرار دارد.

وی افزود: توسعه مسيرهاي ارتباطی در روستاها در راستای فراهم کردن زمینه برای دسترسی روستائیان به امكانات مورد نیاز و تامین رفاه و آسایش آنان،  از شاخصه های توسعه مناطق به شمار می رود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان با تاکید بر استفاده از ظرفیت های مردمی در تسریع عملیات راهسازی گفت: فرهنگ همیاری باید در مردم نهادینه شود به طوری که اگر مردم عزیز با ماشین آلات و تجهیزات خود در انجام عملیات راهداری و راهسازی به راهداران کمک نمایند، قطعاً انجام پروژه ها با سرعت بیشتری صورت خواهد پذیرفت.

کرد با تقدیر از تلاش شبانه روزی راهداران بیان کرد: پروژه راه روستایی پسکوه به رحمت آباد به طول ۲۵ کیلومتر بصورت امانی توسط راهداران سخت کوش بدون تحمیل هیچگونه هزینه اضافه ای به دولت، تکمیل شده است.

 وی با اشاره به پروژه بازگشایی روستای گورابک گفت: این پروژه مهم روستایی به طول ۸ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد توسط همکاران ما در اکیپ راهسازی و راهداری رسالت در حال انجام است.

گفتنی است اقداماتی همچون شرکت در جلسه شورای ترافیک شهرستان مهرستان، بازدید از پروژه هیدوچ به گورابک، بازدید از راهدارخانه هیدوچ، دیدار با راهداران و نظارت بر عملیات مختلف انجام شده توسط اکیپ راهسازی و راهداری رسالت در راستای اجرای طرح ابرار، از مهمترین برنامه های این سفر یک روز بوده است.