شناسهٔ خبر: 75944 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد

ضرورت بررسی راهکارهای اقتصادی شدن حمل‌و‌نقل مسافربری

عبداهاشم حسن نیا ​معاون وزیر راه و شهرسازی در هشتمین نشست کمیته راهبری حمل و نقل جاده ای بخش مسافربری بر بررسی راهکارهای اقتصادی شدن حمل و نقل مسافربری از سوی تشکل ها و انجمن های صنفی این بخش و مديران و مسئولین ذیربط ، تاکید کرد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ، عبدالهاشم حسن نیا، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان اظهار داشت: برای اقتصادی شدن بخش حمل و نقل مسافربری جاده‌ای باید راهکارهایی ارائه شود که ضمن ایجاد ارزش افزوده در سرمایه گذاری انجام شده در این بخش در بلندمدت به نفع اقتصاد ملی و اشتغال در کشور باشد.

وی افزود:انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی بخش حمل و نقل مسافربری با تقویت نظارت بر نحوه عملکرد شرکتهای حمل و نقل و رانندگان مي توانند زمینه‌های ارتقای رضایتمندی مسافران را از ناوگان عمومی حمل و نقل جاده ای فراهم آورند.

حسن نیا ضمن تقدیر و تشکر از همکاری و مشارکت اصناف بخش مسافربری در کار عظیم جابه‌جایی زائران اربعین حسینی افزود: یکی از دلایل موفقیت در اجرای این طرح عظیم، مدیریت و برنامه ریزی جامع در این طرح بوده است، كه از حداکثر ظرفیت ناوگان عمومی به ویژه ناوگان اتوبوسی استفاده بهینه به عمل آمد.

بر اساس این گزارش، مهران قربانی، معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای طی سخنانی اظهار داشت :در بخش حمل و نقل مسافربری دو عامل زمان سفر و ایمنی از اهمیت خاصی برای خدمات گیرندگان برخوردار است و در راستای ارتقای خدمات در این دو عامل می بایست راهکارهای مناسب اتخاذ شود .

وي افزود: بازنگری ضوابط طرح شبکه سير شرکت‌های مسافربری یکی دیگر از موضوعات قابل بررسی در این نشست بوده است که با مشارکت و همفکری نمایندگان اصناف و انجمن ها ،در راستای برطرف شدن چالشها و مشکلات موجود در بخش گام‌های خوبی برداشته شود.

این گزارش حاکی است ،داریوش باقرجوان مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ،در ابتدای این نشست گزارشی از طرح جابه جایی زائران اربعین حسینی در سال جاری بیان کرد و افزود: با ایجاد ساختار تشکیلاتی منسجم در طرح حمل و نقل زائران اربعین حسینی با وجود افزایش دوبرابری زائران جابه‌جا شده با ناوگان عمومی حمل و نقل جاده‌ای نسبت به سال گذشته جابه‌جایی‌ها به نحو مطلوبی در سراسر کشور انجام شد.

 وی افزود :با مدیریت و کنترل لحظه‌ای ناوگان اتوبوسی از طریق سامانه سپهتن، استقرار مدیران کل استانی در پایانه های مسافربری کشور، بهره گیری از حداکثر ظرفیت سرویس دهی ناوگان عمومی ،کار عظیم جابه‌جایی بالغ بر سه و نیم میلیون نفر زائر به انجام رسید.

گفتنی است، در ادامه این نشست نمایندگان تشکل ها و انجمن های صنفی نظرها و پیشنهادهای خود را در زمینه بهبود خدمات رسانی به زائران در سال آینده بیان کردند.