شناسهٔ خبر: 76041 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

دستاوردهای دانشگاهی در شهرهای جدید استفاده می‌شود/ معرفی دستاوردهای شهرهای جدید به دانشگاه‌ها

طاهرخانی حبیب‌اله طاهرخانی، معرفی دستاوردهای شهرهای جدید به‌ویژه در حوزه زیرساخت‌های اجتماعی به جامعه دانشگاهی و علمی کشور را از سیاست‌های شهرهای جدید برشمرد و تأکید کرد: از دستاوردهای علمی دانشگاه‌ها در این شهرها استفاده خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دومین جلسه شورای مشورتی شهرهای جدید با دستورکار توسعه زیرساخت‌های اجتماعی با حضور حبیب‌اله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، اعضای هیات‌مدیره و اعضای شورای مشورتی در شهر جدید اندیشه برگزار شد. 

معاون وزیر راه و شهرسازی در این جلسه، موضوعاتی از جمله تقویت روابط علمی و حرفه‌ای و معرفی دستاوردهای شهرهای جدید به ویژه در حوزه زیرساخت‌های اجتماعی به جامعه دانشگاهی و علمی کشور را از سیاست‌های شهرهای جدید برشمرد و تأکید کرد: استفاده از دستاوردهای علمی دانشگاه‌ها، بازدیدهای علمی و تورهای دانشگاهی، پشتیبانی از پایان‌نامه‌های دانشجویی و نیز انعقاد تفاهم‌نامه‌های علمی با دانشگاه‌ها به‌عنوان برنامه‌ها و اقدامات تاثیرگذار برای تحقق اهداف شهرهای جدید به ویژه در حوزه فرهنگی و اجتماعی به شمار رفته و باید مورد توجه قرار گیرد.

حسین ایمانی‌جاجرمی، مشاور مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید در حوزه امور اجتماعی با اشاره به چهار محور توسعه زیرساخت‌های اجتماعی، تقویت و کارآفرینی، توسعه رویدادهای شهری همچون جشنواره‌های فیلم و عکس و نیز نمایشگاه‌های صنایع دستی و در نهایت خوانش شهرهای جدید، عملکرد مجموعه شهرهای جدید در سال‌های اخیر را در این حوزه قابل قبول ارزیابی کرد.

همچنین در این‌ جلسه، مسائل راهبردی شهرهای جدید کشور در زمینه‌های مختلف به ویژه جنبه‌های نهادی و اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای مواجهه با آن‌ها توسط اعضای شورای مشورتی ارائه شد.

بازدید از شهر جدید اندیشه و زیرساخت‌های اجتماعی آن از جمله فضاهای عمومی بازار نقش اندیشه، مسجد، زورخانه، مجموعه گودال باغچه و ... از جمله برنامه‌های جانبی این جلسه بود.