شناسهٔ خبر: 76043 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد تهران:

طرح جامع فرودگاه مهرآباد تدوین می‌شود

ابراهیم مرادی راهبر و مديرکل جديد فرودگاه بين المللي مهرآباد در مراسم معارفه خود به معرفي مهمترين ماموريت ها و برنامه هاي اصلي خود با اولويت اجرای طرح های نيمه تمام، پيگيری تدوين طرح جامع و برطرف کردن موانع دريافت گواهينامه فرودگاهی پرداخت.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مراسم تکریم میرسعید صفی نیا، مدیرکل سابق و معارفه ابراهیم مرادی، راهبر و مدیرکل جدید فرودگاه مهرآباد با حضور سیاوش امیرمکری، رییس هیات مدیره و مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، معاونان، مدیران کل و کارکنان شرکت همچنین فرماندهان سپاه حفاظت، انتظامی و پایگاه یکم شکاری، جمعی از مدیران عامل شرکت های هواپیمایی، نمایندگان سازمان هواپیمایی کشوری برگزار شد.

در این مراسم، ابتدا میرسعید صفی نیا، مدیرکل سابق فرودگاه مهرآباد با تاکید و قدردانی از حمایت‌‌های ویژه مدیرعامل شرکت از خود در پست های مدیریتی در فرودگاه‌ها و واحدهای ستادی به ویژه مدیریت فرودگاه مهرآباد، سپرده شدن مسوولیت اداره مهمترین و حساسترین فرودگاه کشور را به ابراهیم مرادی تبریک گفت و عنوان کرد: در شرایطی که در ۲۳ ماه و ۹ روز پیش انجام کارهای زیرساختی و دشوار را در فرودگاه مهرآباد آغاز کردم کارکنان این فرودگاه شبانه روز با من همکاری کردند و جدایی از آنها برایم واقعا سخت است.

وی افزود: سال ۷۰ که به عنوان کارشناس الکترونیک کارم را در فرودگاه مهرآباد آغاز کردم، سه نیروی الکترونیک و سه کارشناس مراقبت پرواز تمام امور این فرودگاه را انجام می دادند. ولی امروز مهرآباد به اندازه ای گسترش و توسعه یافته که پذیرای ۵۰ هزار مسافر و ۴۰۰ پرواز روزانه است.

صفی نیا از مهرآباد به عنوان خانه پدری خود یاد کرد و گفت: زمانی که مسوولیت مدیرکلی مهرآباد را برعهده گرفتم، برای امور بهسازی و جاری ۵۰ میلیارد ریال بدهی داشتیم که امروز به هیچ پیمانکاری بدهکاری نداریم. تمام پروژه‌ها را شبانه‌روزی تمام کرده ایم و توانسته ایم حدود ۸۰ درصد مطالبات خود را از شرکت‌های هواپیمایی دریافت کنیم.

وی افزود: تنها پروژه اصلی باقی مانده نصب کنسول و بهسازی ساختمان مراقبت پرواز است. اما در سه ماه گذشته ۱۰ طرح مختلف را عملیاتی و تمام کرده‌ایم که از جمله آن‌ها می‌توان به پروژه‌های موتورخانه و نیروگاه مهرآباد اشاره کرد که ۱۸ آذر به بهره برداری رسیدند.

مدیرکل سابق فرودگاه مهرآباد با تاکید بر اینکه تمام توفیق‌های حاصل شده با همکاری کارکنان فرودگاه محقق شده است، خطاب به مدیرکل جدید گفت: برای کار در مهرآباد باید مهر را در دل همکاران ایجاد کنید.

پیگیری طرح‌های نیمه‌تمام

ابراهیم مرادی، راهبر و مدیرکل جدید فرودگاه مهرآباد نیز در این مراسم ضمن قدردانی از حسن ظن مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در سپردن مسوولیت راهبری بزرگترین، مهمترین و اصلی‌ترین فرودگاه کشور به وی، اظهار امیدواری کرد که سپردن این مسوولیت بزرگ به نسل سوم انقلاب در ایجاد رغبت و انگیزه خدمت بیشتر در جوانان با استفاده از تجربه پیشکسوتان موثر باشد.

مرادی ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی صفی‌نیا در دوران مدیریت فرودگاه مهرآباد از مدیران ستادی و نیز کارکنان مهرآباد درخواست کرد که همراه همیشگی وی در پرداختن به مسائل بزرگ این فرودگاه باشند.

او با اشاره به قدمت فرودگاه مهرآباد گفت: برای استفاده از پاسخ‌های کارشناسی تمام متخصصان حوزه فرودگاهی و هوانوردی به این پرسش که استراتژی ما از زمان تاسیس فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به فرودگاه مهرآّباد چیست و آیا باید هنوز به همین شکل فعال باشد یا تعطیل یا غیر بین‌المللی شود، برنامه‌ریزی شده است. از این پاسخ‌ها در تصمیم گیری، بازبینی و تصویب طرح جامع فرودگاه استفاده خواهد شد.

مدیرکل جدید فرودگاه مهرآباد در ادامه به معرفی مهمترین برنامه های خود پرداخت و گفت: یکی از مهمترین برنامه‌ها، اجرای طرح‌های نیمه تمام به ویژه بازسازی ساختمان برج مراقبت و تکنیکال بلاک است که به زودی به پایان می‌رسد. همچنین در این راستا می‌توان به برنامه‌ریزی برای ساماندهی تردد تاکسی‌ها در محوطه ترمینال های اصلی، پیگیری طرح جامع فرودگاه، تبیین مهرآباد به عنوان قلب تپنده در زمان بحران و برطرف کردن موانع موجود برای دریافت گواهینامه فرودگاهی اشاره کرد.

مرادی با بیان اینکه فرودگاه مهرآباد آبروی صنعت هوانوردی کشور و پنجره تمدنی ماست، از کارکنان این فرودگاه درخواست کرد که با وی نهایت همدلی و همکاری را داشته باشند.