شناسهٔ خبر: 76046 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

وظیفه ما گره گشایی از کار مردم است

دیدار مردمی وزیر راه و شهرسازی وزیر راه‌وشهرسازی با اشاره به اینکه تقاضاهای مردمی در صورت تطابق با ضوابط و رویه‌ها ترتیب اثر داده‌ می‌شوند، گفت: اساس و بنیان دیدارهای مردمی، گره‌گشایی از کار مردم است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی، نشست دیدار مردمی محمد اسلامی، وزیر راه‌وشهرسازی با حضور اقشار و گروه‌های مختلف مردم در محل ساختمان دادمان برگزار و مشکلات مختلف مردم در حوزه راه‌وشهرسازی، اعم از مشکلات مربوط به تخصیص زمین، واگذاری مسکن، صنعت هواپیمایی و ... مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست علی عابدزاده، رییس سازمان هواپیمایی کشوری، محمد طاهر خانی، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، عبدالهاشم حسن‌نیا، رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، علی نبیان، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، مهدی عبوری، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی، مهران کفاش، معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر راه و شهرسازی،  سیدعیسی حسینی، مدیرکل مرکز حراست وزارت راه‌وشهرسازی، رضا نگهبان، مدیرکل راه‌وشهرسازی استان تهران، رضا خالقی، مدیرکل راه‌وشهرسازی استان لرستان، مصطفی طاعتی، مدیرکل حوزه ریاست، حسن اسحاقی، مشاور امور ایثارگران وزیر راه‌وشهرسازی، علی بخش رستمی، مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت، عملكرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی، رسولی، نماینده نهاد ریاست جمهوری و جمعی از مدیران و معاونان سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه حضور داشتند.

اسلامی، در حاشیه این نشست، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی با اشاره به اینکه در این نشست‌ها مسائل و مشکلات مردم شنیده می‌شود، گفت: مسئولان مختلف در این نشست‌ها حضور دارند تا موارد مطرح‌شده را پیگیری کرده و در صورت عدم مغایرت با قانون، ترتیب اثر دهند.

وی ادامه داد: در مسائل و درخواست‌های مطرح شده، مواردی وجود دارد که به دلیل مسائل قانونی متوقف شده‌اند. باید برای این دسته از مشکلات راهکار قانونی پیدا کرد. همچنین مواردی وجود دارند به دلیل بوروکراسی اداری به مشکل خورده و متوقف شده‌اند که با رسیدگی و پیگیری موانع موجود بر سر این درخواست‌ها برطرف می‌شود. 

وزیر راه‌وشهرسازی با اشاره به تقاضاهای مردمی گفت: تقاضا‌های مطرح شده در نشست‌های دیدار مردمی باید با ضوابط و رویه‌های قانونی تطبیق و به پاسخ‌گویی به آن‌ها سرعت داده شود. چراکه اساس این دیدارها گره‌گشایی از کار مردم است. 

گزارش تصویری این نشست را اینجا ببینید.