شناسهٔ خبر: 76085 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه وشهرسازی در مراسم تكريم و معارفه مديركل استان خبر داد

طرح اقدام ملی مسکن ۱۰۰ هزار شغل در اصفهان ایجاد می‌کند/ سهم استان ۷۰ هزار واحد مسکونی

مهدی عبوری انتصاب مدیرکل اصفهان معاون وزیر راه و شهرسازی از ایجاد بیش از ۱۰۰ هزار فرصت شغلی در جریان طرح اقدام ملی مسکن در استان اصفهان خبر داد و توسعه گردشگری، رفع مشکلات حاشیه‌نشینی و تولید مسکن را از اولویت‌های این وزارتخانه برشمرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهدی عبوری، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه وشهرسازی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، اين استان را پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی خواند و گفت: توجه به زیرساخت‌ها و پروژه‌های عمرانی، نقش شایان‌توجهی در توسعه این استان دارد و ضروری است، اداره‌ کل راه‌ و شهرسازی، با تلاش و پیگیری نسبت به تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های مهم استان اقدام کند.

وی، حاشیه‌نشینی و تولید مسکن را از جمله دغدغه‌های مقام معظم رهبری برشمرد و با اشاره به اهتمام ویژه وزارت راه و شهرسازی در این راستا، افزود: با توجه به سکونت نیم میلیون حاشیه‌نشین در استان اصفهان، وظیفه داریم تا اهداف بازآفرینی شهری را بیش از پیش مدنظر قرار داده و این مشکلات را برطرف کنیم .

عبوری با بیان اینکه برنامه‌های عملیاتی سند توسعه استان باید در دستور کار قرار گیرد، یکی از این موارد را توسعه گردشگری اعلام و عنوان کرد: باید به‌عنوان یکی از دستگاه‌های متولی در بخش توسعه زیرساخت‌ها، موجبات شکوفایی این صنعت مهم را فراهم آوریم.

وی، توسعه شبکه حمل‌ونقل ریلی استان از جمله پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان–قم–تهران را بسیار حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: پیگیری‌های لازم در خصوص این پروژه مهم باید هر چه سریع‌تر انجام شود و روند کار سرعت گیرد.

معاون وزیر راه وشهرسازی، سهم استان اصفهان از طرح ملی تولید و عرضه مسکن را بیش از ۷۰ هزار واحد مسکونی عنوان کرد و با اشاره به اینکه، اصفهان پس از استان تهران، بیشترین سهم‌بری را از این طرح دارد و این واحدها در شهرهای مختلف استان ساخته خواهد شد، گفت: در فرایند ساخت‌وساز این واحدها بیش از ۱۰۰ هزار شغل ایجاد خواهد شد.

وی، تکمیل پروژه‌های راه روستایی را از دیگر اولویت‌های وزارت راه وشهرسازی برشمرد و تصریح کرد: این بخش به اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ملحق می‌شود تا با وجود اعتبارات لازم و استفاده از امکانات موجود، بتوان راه‌های روستایی را تکمیل و بهره‌برداری کرد.

عبوری افزود: طبق طرح ملی ابرار، احداث پنج هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه‌ روستایی تا پایان سال آینده در دستور کار این وزارتخانه است که قطعا استان اصفهان سهم‌بری مناسبی از این طرح خواهد داشت.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت راه وشهرسازی در بخش پایانی سخنان خود، برقراری تعامل مناسب با مسئولان استانی، توجه به معیشت و رفاهیات کارکنان و تقویت و سپردن مسئولیت به نیروهای بومی استان و بانوان را از اهم وظایف مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان اصفهان برشمرد.

آیت‌اله یوسف طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان نیز ضمن تشکر از اقدامات انجام‌شده توسط مدیر کل سابق راه وشهرسازی استان، ابراز امیدواری کرد: مدیرکل جدید راه و شهرسازی اصفهان، خدمات شایسته‌ای را به مردم ارائه دهد و ضمن مدنظر قرار دادن مشکلات و تلاش برای حل آن‌ها با دلسوزی برای نظام و مردم انجام وظیفه کند.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره‌کل راه وشهرسازی استان اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید ناصر موسوی لارگانی رئیس مجمع نمایندگان استان نیز، نگاه برخوردار به استان اصفهان را موجب به وجود آمدن مشکلاتی در اجرای پروژه‌های این استان دانست و ابراز امیدواری کرد: با تلاش و پیگیری‌های انجام شده بتوان بخش عمده‌ای از مشکلات موجود در حوزه عمرانی استان را مرتفع کرد.

علیرضا قاری قرآن، مدیرکل جدید راه وشهرسازی استان اصفهان نیز با ابراز امیدواری از هماهنگی، همیاری و هم‌افزایی کلیه دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان به‌منظور انجام اقدامات شایسته، گفت: خواستن، پیگیری و هماهنگی، سرمنشا رفع مشکلات است و با همفکری و همیاری می‌توان اقدامات خوبی را در استان رقم زد .

وی افزود: توسعه شبکه راه‌های استان و تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های عظیمی همچون آزادراه شرق و غرب، توسعه شبکه ریلی استان به‌ویژه قطار سریع السیر اصفهان–قم–تهران، توسعه عمران شهری و تولید مسکن در استان از اهم اقداماتی است که به‌صورت ویژه به آن می‌پردازیم و کار خواهیم کرد.

  گفتنی است، پیش از این، "حمیدرضا امیرخانی" سکان هدایت راه وشهرسازی استان اصفهان را در دست داشت و در این جلسه با حکم محمد اسلامی، وزیر راه وشهرسازی، "علیرضا قاری قرآن" به‌عنوان مدیرکل جدید راه وشهرسازی و رئیس شورای هماهنگی راه وشهرسازی استان معرفی شد.