شناسهٔ خبر: 76189 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در اولین روز نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته؛

نخستین رویداد تخصصی حوزه راهداری با حضور وزیر راه و شهرسازی رونمایی شد

بازدید وزیر راه و شهرسازی از چهارمین نمایشگاه حمل و نقل لجستیک و صنایع وابسته نخستین رویداد تخصصی حوزه راهداری ​در چهارمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل لجستیك و صنایع وابسته با حضور وزیر راه و شهرسازی رونمایی شد.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در چهارمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل، لجستیك و صنایع وابسته ، سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای همگام با سایر سازمان‌ها و بخش‌های حمل و نقل كشور به عرضه دستاوردها و خدمات خود پرداخت كه ضمن آن نخستین رویداد تخصصی حوزه راهداری توسط وزیر راه و شهرسازی رونمایی شد.

 این گزارش حاكی است محورهای این رویداد كه در آن طراحی و توسعه طرح‌های دانش‌بنیان در حوزه راهداری کشور مورد توجه قرار می‌گیرد، پایش هوشمند راه‌های كشور، رویه‌های اقتصادی برای راه‌های فرعی و روستایی، روش‌های نوین نگهداری راه‌ها، پل‌های سبك و سریع‌النصب در مواقع بحرانی، تأمین مالی راهداری و راه‌های روستایی، بهینه سازی فنی و اقتصادی انواع حفاظ و افزایش دوام و خط كشی راه‌ها را در بر می‌گیرد.
بر اساس این گزارش این طرح  به عنوان نخستین رویداد تخصصی طراحی و توسعه محصولات دانش بنیان حوزه راهداری، با هدف توسعه اکوسیستم کارآفرینی فناورانه و تجاری‌سازی طرح‌ها و محصولات فناورانه دانش بنیان در این حوزه برنامه‌ریزی و اجرایی شده است.

این رویداد تخصصی با حمایت سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای به عنوان متولی نگهداری زیرساخت‌های شبکه حمل و نقل جاده‌ای کشور و با همکاری ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل‌و‌نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران، دبیرخانه برنامه علمی شبکه‌های ارتباطی و حمل‌ونقل دانشگاه آزاد اسلامی و پژوهشکده مدیریت توسعه و تجاری‌سازی محصول نوین طراحی شده و فراخوان آن همزمان با چهارمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته، در مصلی امام خمینی (ره) تهران آغاز شده است.

رویداد تخصصی یاد شده مبتنی بر فرایند نظام‌مند مدیریت طراحی، توسعه و تجاری‌سازی محصولات دانش بنیان و بر اساس الگوی نوین فرآیند شتابدهی تاییدشده در معاونت علمی و فناوری طراحی و اجرایی شده و فرآیندهای شتابدهی طرح‌ها و محصولات فناورانه در آن به صورت ویژه در شتاب‌دهنده‌های تخصصی حمل و نقل، تکفا و لوکوتک، پیگیری خواهد شد.

به کارگیری تکنیک‌ها و ابزارهای نوین در طراحی و توسعه محصولات فناورانه تا رویکردهای دقیق تجاری‌سازی محصولات در این رویداد و در قالب فرآیندی مرحله به مرحله در طی ده ماه دنبال خواهد شد.

شایان ذكر است اساتید، پژوهشگران و متخصصان می توانند طرح ها و محصولات خود را در جهت شرکت در این رویداد و بهره‌بردن از تسهیلات و حمایت‌های درنظر گرفته شده تا پایان بهمن ماه امسال به دبیرخانه  واقع در پردیس دانشكده‌های فنی دانشگاه تهران ارسال کنند كه طرح‌های برتر علاوه بر دریافت جوایز ویژه توسط سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای، معاونت علمی و شتاب‌دهنده‌های تخصصی حمل‌و‌نقل، تا مرحله تجاری‌سازی حمایت خواهند شد.

گفتنی است چهارمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل لجستیك و صنایع وابسته با محوریت حمل و نقل هوشمند، پایدار و بهره ور 24 تا 26 آذر در مصلای حضرت امام خمینی(ره) در حال برگزاری است.