شناسهٔ خبر: 76297 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

رئیس کمیسیون زیربنایی، صنعت و محیط زیست دولت اعلام کرد

خطوط پرترافیک برقی می‌شوند/ بهینه سازی ناوگان عمومی با استاندارد یورو ۵/ اجازه نمی‌دهم مصوبات ضدمحیط‌زیست به دولت برود/ سامانه ۱۴۱ از نسخه صهیونیستی دقیق‌تر است

محمد اسلامی اسلامی به عنوان رئیس کمیسیون زیربنایی، صنعت و محیط زیست دولت تاکید کرد: اجازه نمی‌دهم هیچ مصوبه‌ای که برای محیط زیست مخاطره آمیز باشد از این کمیسیون به دولت ارسال شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سامانه "سپهتن" در تمام اتوبوس‌ها نصب است، رفتار راننده را ثبت می کند و جایگزین سیستم توخوگراف شده است. به کارگیری این سامانه در ناوگان باری و با اولویت ناوگان حمل سوخت در دست اقدام قرار دارد.

وی افزود: در نظر داریم مردم با استفاده از اپلیکیشن مربوطه بتوانند بار و مسافر خود در اتوبوس و کامیون را رصد کنند و آخرین اطلاعات مربوط به مکان و زمان رسیدن به مقصد و سایر موارد را به صورت برخط کسب کنند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به رونمایی از نسخه جدید سامانه سپهتن گفت: نسخه جدید ۱۴۱ کارآمدتر و دو سویه شده است. اکنون مردم می‌توانند نکات مد نظر خود در سطح جاده‌ها و ناوگان را ارسال کنند و آنها بتوانند به هنگام عکس العمل نشان دهند.

اسلامی تصریح کرد: سامانه جامع ۱۴۱ از نمونه صهیونیستی به مراتب بهتر، دقیق‌تر و از امنیت بالاتری برخوردار است، بنابراین توصیه می شود مردم از این سامانه داخلی برای انجام سفرها استفاده کنند.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اقدامات وزارت راه و شهرسازی برای مقابله با افزایش آلودگی هوا گفت: ما از سرمایه آیندگان هزینه کرده‌ایم و نسل آینده را به مخاطره انداخته‌ایم، بنابراین وقت آن فرارسیده که به سمت مصرف بهینه سوخت و کاهش آلودگی هوا حرکت کنیم تا کیفیت هوا به حد استاندارد برسد.

وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: ما در حال توسعه شبکه ریلی هستیم و در نظر داریم خطوط پر ترافیک را برقی کنیم. همچنین بهینه سازی ناوگان عمومی جاده‌ای با استاندارد یورو ۵ در دستور کار قرار دارد تا آلایندگی کمتری تولید شود.

اسلامی از امضا چند تقاهم نامه با وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد و گفت: نوسازی ناوگان عمومی بار کشور که مدتی بود مسکوت مانده بود دوباره به جریان افتاده است.

وی به عنوان رئیس کمیسیون زیربنایی، صنعت و محیط زیست دولت تاکید کرد: اجازه نمی‌دهم هیچ مصوبه‌ای که برای محیط زیست مخاطره آمیز باشد از این کمیسیون به دولت ارسال شود.