شناسهٔ خبر: 76310 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی جزییات اجرای طرح اقدام ملی مسکن را تشریح کرد

آغاز عملیات اجرایی ۴۵ هزار واحد مسکونی/۸۵۰۰ واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد/ آغاز عملیات آماده‌سازی ۴۴ هزار واحدمسكونی

امیر محمود غفاری معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: درخصوص مسکن مهر در دولت تدبیر و امید واحدهای مسکونی مربوط به این پروژه ۴۹ درصد تکمیل و به متقاضیان تحویل داده شده است.

امیرمحمود غفاری، معاون برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی در آستانه آغاز ثبت نامه طرح اقدام ملی در استان تهران در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص این طرح و آخرین وضعیت پروژه های مسکن مهر بابت بودجه در نظر گرفته شده برای این طرح ها اظهار داشت: در خصوص مسکن مهر از ۲میلیون و ۲۰۲هزار و ۸۶۶ واحد مسكونی مهر عملیات اجرایی تعداد یک میلیون و۸۸هزارو۳۳۷ واحد معادل ۴۹درصد در دولت تدبیر و امید تكمیل و به متقاضیان تحویل داده شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۳۳۹،۱۵۶ واحد باقی مانده نیز تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید. از واحدهای باقیمانده ۱۳۸,۵۰۷ واحد مربوط به شهرهای با جمعیت بالای ۲۵ هزار نفر،۴۰,۸۱۷ واحد مرتبط با شهرهای با جمعیت زیر ۲۵ هزار نفرو ۱۵۹,۸۳۲واحد مرتبط با شهرهای جدید است.

معاون وزیر راه و شهرسازی درخصوص طرح اقدام ملی و اینکه چه تعداد واحد در نهایت احداث خواهد شد، گفت: طرح ساخت ۴۰۰ واحد مسكونی در قالب طرح اقدام ملی از ابتدای سال ۹۸ كلید خورده و در حال حاضر كلنگ زنی ساخت ۴۴۸۸۲ واحدمسكونی در قالب ۱۳۹ پروژه صورت پذیرفته شده است كه از این تعداد ۳۳۸۸۸ واحد مرتبط با شركت عمران شهرهای جدید، ۸،۵۵۷ واحد مرتبط با شركت بازآفرینی شهری و ۲۴۳۷ واحد مرتبط با بنیاد مسكن انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: همچنین شروع عملیات آماده سازی ۴۳۷۱۵ واحدمسكونی در قالب ۱۳۲پروژه صورت پذیرفت كه از این تعداد ۳۰۰۲۵ واحد مرتبط با شركت عمران شهرهای جدید، ۵۳۶۴ واحد مرتبط با شركت بازآفرینی شهری و ۸۳۲۶ واحد مرتبط با بنیاد مسكن انقلاب اسلامی است. هم اكنون عملیات آماده سازی ۲۳۰۴۲ واحدمسكونی پایان یافته كه از این تعداد ۳۷۸۰ واحد مرتبط با شركت عمران شهرهای جدید و ۱۹۲۶۲ واحد مرتبط با شركت بازآفرینی شهری بوده است.