شناسهٔ خبر: 7632 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رشد ۷۲ درصدی واردات غلات در بندر امیرآباد

بندر امیرآباد مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد از رشد ۷۲ درصدی واردات غلات در دو ماه نخست سال جاری نسبت به سال ۹۳ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد مدیر این منطقه از رشد ۷۲ درصدی تخلیه و بارگیری غلات در این بندر در ۲ ماه نخست سال خبر داد و گفت: تخلیه و بارگیری غلات بندر در ماه‌های فروردین و اردیبهشت، در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۳، افزایش چشمگیری داشته است.

علی خدمتگزار در ادامه افزود: عمده این کالاها از بنادر آستاراخان، آکتائو، اولیا، باکو، گوسان و ماخاچ‌کالا وارد بندر امیرآباد شده‌اند که بخش قابل توجهی از نیازهای استان و کشور را در بخش غلات تأمین می‌کند.

  وی اظهار کرد: این آمار قطعاً با به سرانجام رسیدن پروژه‌های اقتصادی که قرار است با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در زمینه فرآوری غلات انجام شود افزایش خواهد یافت.

 مدیر بنادر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد درباره انتخاب این بندر به عنوان پایلوت غلات بنادر شمالی کشور، گفت: در ماه اخیر سیلوی غلات با ظرفیت ۴۲هزار تن و با سرمایه‌گذاری ۲۲۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در اراضی پشتیبانی این بندر به بهره‌برداری رسید.

خدمتگزار همچنین بیان کرد:همزمان با بهره‌برداری از این سیلو عملیات اجرایی چهار سیلوی غلات دیگر نیز آغاز شده که در مجموع ۱۸۸ هزار تن به ظرفیت سیلوهای بندر اضافه خواهد شد.

وی در این باره خبر داد: ظرفیت اسمی بندر در این بخش تا پایان سال ۹۴ به ۶ و نیم میلیون تن خواهد رسید .

نظر شما