شناسهٔ خبر: 7637 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت:

سرمایه گذاری بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در بندر شهید رجایی

بندر شهید رجایی مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از سرمایه گذاری بخش خصوصی به مبلغ ۱۲ هزار و ۲۶۶ میلیارد ریال در بندر شهید رجایی در یک سال اخیر خبر داد و گفت: این رقم بالغ بر نیمی از حجم کل سرمایه گذاری های ۲۰ ساله اخیر بندر را به خود اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، ابراهیم ایدنی در این رابطه اظهار کرد: بندر شهید رجایی در سال ۹۳ توانست در زمینه جذب سرمایه گذاری در میان بنادر کل کشور عملکرد قابل توجهی داشته و رتبه نخست بنادر کشور در این رابطه را از آن خود کند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال ۷۲ تا پایان فروردین ماه سال ۹۲ به میزان هفت هزار و  ۹۸۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته بود، ادامه داد: کل میزان سرمایه گذاری تعهد شده اعم از نفتی و غیر نفتی در بندر شهید رجایی در سال ۹۳ با انعقاد ۱۱ فقره قرارداد حدود ۱۲ هزار و۲۶۶ میلیارد ریال بوده که می توان گفت بالغ بر نیمی از حجم کل سرمایه گذاری های ۲۰ ساله اخیر بندر، تنها در یکسال گذشته بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: این سرمایه گذاری های جدید در بخش های مخازن نگهداری فرآورده های نفتی و سوخت رسانی، سیلوی غلات، آب شیرین کن، پارکینگ کامیون های ترانزیتی، پایانه کانتینری و نگهداری پنبه و روغن نباتی است.

ایدنی امکان استفاده سرمایه گذاران از مزایای منطقه ویژه، برخورداری از امکانات مجهز بندری و دریایی قوی ،هم سویی سیاست های مجموعه های تصمیم گیر و اجرایی، برگزاری جلسات مستمر کمیته اجرایی بازاریابی و سرمایه گذاری و بررسی مشکلات سرمایه گذاران را به عنوان دلایل دستیابی به این دستاورد بزرگ اعلام کرد.

ایدنی همچنین احداث مجتمع تأمین آذوقه، روغن و تدارک به شناورها، ساخت سردخانه و نگهداری کالاهای فاسد شدنی، ایجاد ترمینال های صادرات و ترانزیت و سوآپ فرآورده های نفتی و ... را از دیگر فرصت های سرمایه گذاری در بزرگترین بندر تجاری ایران دانست.

 منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه ۹۰ میلیون تن کالا در فاصله ۲۳ کیلومتری غرب شهر بندرعباس قرار دارد و بیش از ۵۵ درصد صادرات و واردات و همچنین ۷۰ درصد ترانزیت بنادر کشور را پشتیبانی می کند.

این بندر ضمن بهره مندی از ۴۰ پست اسکله و با در اختیار داشتن بزرگترین و پیشرفته ترین ترمینال های کانتینری کشور، توانایی پهلودهی به انواع کشتی های اقیانوس پیما را داراست و با برخورداری از ۱۸ دستگاه جرثقیل دروازه ای(گنتری کرین) و ۲۴۰۰ هکتار محدوده عملیاتی و پسکرانه، تخلیه و بارگیری بیش از ۸۰ درصد کالاهای کانتینری کشور را بر عهده دارد.

نظر شما