شناسهٔ خبر: 7641 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان خبر داد:

اختصاص بیش از ۴۱ میلیارد ریال اعتبار به فرودگاه جیرفت

فرودگاه کرمانشاه مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان با بیان این مطلب که تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه فرودگاه جیرفت هزینه شده است، گفت: امسال نیز ۴۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال دیگراعتبار برای این فرودگاه اختصاص یافت.

به‌گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی فرودگاه‌های استان کرمان؛ محمد نخعی در آیین تودیع و معارفه رئیس فرودگاه جیرفت، خبر داد: ۳۰ میلیارد ریال از این اعتبارات برای احداث جاده دسترسی اطراف فرودگاه، یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برای بازسازی تاسیسات و تکمیل مهمانسرا و ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال هم برای فنس‌کشی هزینه خواهد شد.

وی اظهار کرد: با تخصیص این اعتبارات بخشی از نیازهای فرودگاه جیرفت مرتفع می‌شود.

نخعی گفت: در توسعه عوامل پروازی فرودگاه جیرفت، طول باند یک هزار و ۲۰۰ متر و عرض باند ۳۰ متر افزایش یافت.

وی افزود: برای تکمیل باند فرودگاه جیرفت نیز حدود ۷۰۰ هزار مترمکعب خاکریزی صورت گرفت تا به تراکم استاندارد خود رسید.

نخعی بیان کرد: بهسازی ساختمان ترمینال مسافربری، احداث ساختمان اداری با زیربنای ۱۶۰ مترمربع و اعتبار یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال، بهسازی ماشین آلات فرودگاه، بهسازی کامل موتورخانه برق و نصب دو دستگاه موتور برق ۲۵۰ کیلووات از دیگر اقدامات انجام شده در فرودگاه جیرفت است.

عباسعلی یزدانی پناه در ادامه گفت: توسعه عوامل پروازی فرودگاه جیرفت از سال ۸۷ آغاز شد که به علت کمبود اعتبار با کندی پیش می‌رفت و سال گذشته با پیگیری استاندار کرمان و اختصاص اعتبار از سوی اداره‌کل فرودگاه‌های استان کرمان شاهد افتتاح توسعه عوامل پروازی این فرودگاه بودیم.

وی گفت: امسال عملیات حصارکشی فرودگاه و جاده حفاظتی در دستور کار قرار دارد که در این زمینه نیز اعتبار خوبی در نظر گرفته شده است.

 پروازهای فرودگاه جیرفت پس از هفت سال تعطیلی، در مهرماه پارسال مجددا از سر گرفته شد و این فرودگاه به هفت شهرستان جنوب استان کرمان خدمات ارائه می‌کند.

نظر شما