شناسهٔ خبر: 76425 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با اجرای مانور دستگا‌ه‌های امداد و نجات در دستور کار قرار گرفت

آغاز طرح راهداری زمستانی در محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان

كرد طرح راهداری زمستانی در محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان از امروز مورخ یک دی ماه با اجرای مانور بزرگ دستگاه های امداد و نجات جاده ای استان آغاز شد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان، ایوب کرد، مدیر اين اداره کل در این مراسم اظهار داشت: طرح راهداری زمستانی توسط ۵۳۰ نیروی متخصص راهداری و ۲۳۹ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک در قالب ۳۰ اکیپ ثابت و سیار از امروز آغاز و تا ۲۵ اسفند ماه ادامه دارد.

کرد افزود: راهداران با تمام توان روان سازی ترافیک، سهولت تردد رانندگان و مسافران را فراهم و امدادرسانی و افزایش ایمنی جاده ای در تمام مسیرها را بر عهده دارند.

وی از تجهیز ۱۶ راهدارخانه استان برای خدمات رسانی به مسافران خبر داد و گفت: امسال ۴۰۰ تن شن و ماسه برای جلوگیری از مشکلات احتمالی ناشی از بارش برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان تهیه شده است.

کرد طول راه‌های تحت پوشش برای طرح زمستانه در سیستان و بلوچستان را بیش از ۱۱ هزار کیلومتر ذکر کرد و افزود: ارائه خدمات مطلوب به هموطنان، ارتقای توانمندی و حفظ آمادگی نیروهای راهداری، مراقبت از راه‌ها، ابنیه و تاسیسات موجود در محورهای ارتباطی از اهداف اجرای طرح راهداری زمستانی محسوب می شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه حفظ ارتباطات و تداوم جریان پیوسته شبکه حمل و نقل جاده ای از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: با توجه به اینکه کوچک‌ترین اختلال در محورهای مواصلاتی صدمات جبران ناپذیری را بطور مستقیم و غیرمستقیم بر پیکره اقتصاد وارد می کند برنامه ریزی های مربوط به راهداری با هدف حفظ ایمنی و جریان پیوسته ترافیک در زمستان مهم بوده و از حساسیت خاصی برخوردار است.

کرد توصیه کرد: رانندگان در شرایط بحرانی و ناپایدار جوی از سفرهای غیرضروری پرهیز و قبل از انجام سفر از طریق سامانه ۱۴۱ از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند و در هنگام سفر علاوه بر اطمینان از انجام کنترل های فنی وسیله نقلیه تجهیزاتی مانند زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

گفتنی است، در مانور بزرگ دستگاه های امداد و نجات جاده ای استان سیستان و بلوچستان، علاوه بر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، سایر دستگاه ها و ارگان های ذیربط از جمله اورژانس، هلال احمر و پلیس راه شمال فرماندهی انتظامی استان نیز شرکت داشتند.