شناسهٔ خبر: 76428 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

ثبت‌نام مرحله دوم در استان‌های دارای شرایط بعد از پالایش/ همکاری وزارت راه با استانداری و محیط‌زیست برای حل بوی بد فرودگاه

وزیر در جمع وزیر راه و شهرسازی ضمن اعلام این مطلب که مرحله دوم ثبت نام طرح اقدام ملی تا پایان امسال به اتمام می‌رسد، گفت: برای رفع بوی بد فرودگاه، استانداری و محیط زیست اقدام خواهند کرد و وزارت راه و شهرسازی نیز کمک خواهد کرد تا این مشکل در اسرع وقت حل شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در گفتگو با خبرنگاران، اعلام کرد: ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در تهران و هفت استانِ البرز، قزوین، زنجان، خراسان‌جنوبی، هرمزگان، کرمان و اصفهان روز گذشته و در اولین روز ثبت نام در این فاز به پایان رسید.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ثبت نام روز گذشته با ثبت نام ۲۴۰ هزار نفر در سطح کشور و همچنین ۲۰ هزار نفر که در بافت فرسوده و پیش تر تشکیل پرونده داده بودند به اتمام رسید، اعلام کرد: روند ثبت نام روند مناسبی بود و هم اکنون در حال پالایش ثبت نام کنندگان هستیم.

اسلامی توضیح داد: بررسی ها تاکنون حاکی از این است که در برخی از شهرها فرم «ج» ۶۰ درصد از ثبت نام کنندگان قرمز است که قطعا این افراد و افرادی که دیگر شرایط را دارا نیستند از اسامی نهایی حذف خواهند شد.

عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به اینکه هم اکنون وزارت راه و شهرسازی با همکاری دیگر سازمان ها و نهادهای مرتبط در حال پالایش ثبت‌نام‌کنندگان طرح اقدام ملی مسکن است، گفت: در مراحل بعدی در صورت تعیین اراضی جدید و در مکان هایی که ظرفیت وجود دارد ثبت‌نام از متقاضیان واجد شرایط انجام خواهد شد.

اسلامی تاکید کرد: مرحله دوم ثبت نام در استان های دارای شرایط بعد از پالایش انجام می شود. برنامه ریزی ها به گونه ای است که مرحله دوم ثبت نام حتما تا پایان سال به اتمام برسد تا بتوانیم ۴۰۰ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی جامه عمل بپوشانیم.  

اسلامی در خصوص بوی بد فرودگاه امام خمینی و راهکارهای وزارتخانه برای حل آن، اعلام کرد: برای بوی بد فرودگاه استانداری و محیط زیست اقدام خواهند کرد. وزارت راه وشهرسازی نیز کمک خواهد کرد تا این مشکل در اسرع وقت حل شود.