شناسهٔ خبر: 76490 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل‌و‌نقل جاده‌ای گلستان خبر داد:

تمدید کارت هوشمند رانندگان با مدرک تحصیلی کمتر از دیپلم

کارت هوشمند معاون حمل‌و‌نقل جاده‌ای گلستان گفت: رانندگان حمل‌و‌نقل بار و مسافر برون‌شهری و روستایی که مدرک تحصیلی کمتر از دیپلم دارند و بیش از یکسال از عدم تمدید کارت هوشمند آنها گذشته است، می‌توانند برای تمدید، تعویض و صدور مجدد آن اقدام کنند.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومي اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده ای استان گلستان، ایوب میرشاهی گفت: این رانندگان که براساس ماده ۷ دستورالعمل صدور، تمدید، تعویض و لغو برگ فعالیت رانندگان حمل و نقل بار و مسافر برون شهری و روستایی و به دلایلی خارج از اراده و داشتن مدارک و مستندات قانونی امکان مراجعه در زمان تمدید را نداشته اند به عنوان راننده جدید  تلقی شده و کنترل فنی آن‌ها در سامانه اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از حدود ۱۵ هزار راننده فعال در بخش باری و مسافری گلستان، مدرک تحصیلی  ۱۰ هزار و ۳۵۷ راننده کمتر از دیپلم است، گفت: کارت هوشمند این افراد پس از بررسی و تائید‌های لازم طبق ضوابط موجود معتبر خواهد بود و ادامه فعالیت آن‌ها در حرفه رانندگی بلامانع است.

میرشاهی، محل تمدید، صدور و تعویض کارت هوشمند این دسته از رانندگان را، در ۱۳ تشکل صنفی بخش حمل و نقل بار و مسافر سراسر استان بیان کرد.