شناسهٔ خبر: 76538 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با احداث تونل چهار کیلومتری؛

ساخت قطار برقی مشهد-گلبهار شتاب می‌گیرد

تونل مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار از آغاز عملیات اجرایی بخش دیگری از تونل قطار برقی مشهد- گلبهار در یک ماه آینده خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید گلبهار، هومن گریوانی، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار در تشریح اقدامات انجام‌شده در خصوص قطار برقی مشهد-گلبهار-چناران با اشاره به اینکه کل تونل این مسیر چهار کیلومتر و ۲۰۰ متر طول است، افزود: ۷۰۰ متر از این تونل در حال حاضر توسط شرکت مسکن قدس رضوی در حال اجرا است و باقی‌مانده آن نیز به طول سه کیلومتر و ۷۰۰ متر پس از برگزاری مناقصه، اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود این تونل در مدت سه سال اجرا و به خط یک قطار شهری مشهد متصل شود، افزود: اعتبار موردنیاز برای اجرای این تونل از محل اوراق خزانه ملی به‌صورت نقدی و تهاتر  و همچنین از محل اعتبارات داخلی شرکت عمران گلبهار تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار در خصوص آخرین روند اجرای مسیر متروی گلبهار-چناران نیز افزود: با توجه به مصوبه اخذ شده شورای‌عالی ترافیک کشور در خصوص اجرای این قطعه کلیه طراحی این مسیر انجام و پلان‌های اجرایی نیز آماده شده است که امیدواریم انجام فرآیند تملک توسط شهرداری چناران هر چه سریع‌تر به نتیجه برسد.

گریوانی، همچنین ابراز امیدواری کرد: با توجه به دستور وزير راه و شهرسازی در خصوص خرید و آغاز عملیات ریل‌گذاری مسیر مترو مشهد- گلبهار امیدواریم بسترهای لازم به منظور تسریع در اجرای آن فراهم شود.