شناسهٔ خبر: 7659 - سرویس راهنمای پایگاه خبری
نسخه قابل چاپ

اولین گردهمایی مرمت‌گران میراث ماندگار

مرمت‌گران میراث ماندگار شهر شیراز در محدوده بافت تاریخی، بناهای با ارزش، مجموعه های تاریخی، کوی و گذرهای زیبایی را داراست که در سالهای گذشته ارگان های متولی اقدامات مختلفی را در زمینه مرمت و باززنده سازی بافت و عناصر آن انجام داده اند.

در راستای این امر مهم شرکت عمران ومسکن سازان فارس به نمایندگی شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران نیز همسو با اهداف تعیین شده خود مبنی بر بازآفرینی پایدار شهری در محلات هدف در شهر شیراز، پایه گذاری اقداماتی را در محدوده بافت تاریخی شیراز انجام داده که امید است تاثیر بسزائی در جریان رونق بخشی به بافت  داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی شرکت  عمران و مسکن سازان استان  فارس، از آنجایی که توجه به نیروی انسانی متخصص در امر مرمت و احیاء بناهای تاریخی موضوعی بسیار مهم بوده و شاید در این سالها مورد کم توجهی قرار گرفته؛ طوری که بسیاری از استادکاران سنتی استان فارس علیرغم فعالیت های ارزشمندی که انجام داده اند گمنام مانده و در بسیاری موارد دانش آنها نیز به نسل بعدی منتقل نشده است، ضرورت مطالعه و شناخت حوزه کاری این استادکاران، نحوه ارتباط آنها با نسل جدید و همچنین انتقال دانش تجربی آنها و تلاش در برقراری ارتباط بین حوزه تجربی و دانشگاهی، ما را بر آن داشت تا گامی در این راستا برداریم.

در ادامه این گزارش آمده است ، با همکاری شرکت عمران ومسکن سازان فارس ،اداره کل میراث فرهنگی استان فارس، دانشگاه هنر شیراز و حوزه هنری فارس اولین گردهمایی بزرگ استادکاران مرمت و هنرهای سنتی استان فارس با نام "مرمت گران میراث ماندگار" در۲۰ خرداد  ماه ۱۳۹۴ برگزار خواهد شد .

گفتنی است،در  حاشیه این گردهمایی از ۱۲ استادکار پیشکسوت در عرصه های مختلف معماری و مرمت تجلیل و ۳ کارگاه آموزشی (کاشی کاری- حجاری- مقرنس بندی) نیز برگزار می گردد.

نظر شما