شناسهٔ خبر: 76607 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان خبر داد

صعود گروه کوهنوردی وزارت راه و شهرسازی به قله ۴۰۵۰ متری تفتان

صعود مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از صعود تیم کوهنوردی کارکنان سازمان ها و ادارات زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی به قله ۴۰۵۰ متری تفتان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان، ایوب کرد اظهار داشت: این صعود در راستای اشاعه فرهنگ ورزش و سلامتی در دستور کار وزارت متبوع قرار گرفت به طوری که شرکت کنندگان در آن با رعایت اصول ایمنی بدون هیچگونه حادثه ای موفق به فتح این قله شدند.

وی تصریح کرد: برگزاری رویدادهای ورزشی این چنینی بستر مناسبی را برای معرفی هر چه بهتر ظرفیت های سیستان و بلوچستان به عنوان یک مقصد گردشگردی خاص، فراهم می‌کند.

گفتنی است این صعود به میزبانی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان در تاریخ پنجم و ششم دی ماه سال جاری به مناسبت «هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری» انجام شد.

قله تفتان در مرکز استان سیستان و بلوچستان افزون بر چهار هزار متر ارتفاع دارد و شهرستان خاش به فاصله ۱۸۵ کیلومتری زاهدان در دامنه آن قرار گرفته است.

قله آتشفشانی نیمه فعال تفتان با چشمه های آب معدنی گرم و سرد، رودخانه ها، باغ ها و دره های سرسبز و روستاهای خوش آب و هوا در استان گرم و خشك سیستان و بلوچستان دامنه های این كوه را به بهشتی زیبا و نشاط آور تبدیل كرده است.