شناسهٔ خبر: 76640 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان برنامه و بودجه كشور:

بیرجند به شبکه راه‌آهن سراسری متصل می‌شود

محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه كشور با بیان اینکه قرار است شهرستان بیرجند با احداث راه‌آهن به شبکه سراسری متصل شود، گفت: در این راستا طرح مدنظر از بندر اقیانوسی چابهار آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از تسنیم محمدباقر نوبخت شامگاه جمعه در برنامه تلویزیونی گفتمان هفته در بیرجند اظهار داشت: برای توسعه کشور یک برنامه میان‌مدتی در دستور کار داریم. در این راستا برنامه توسعه ششم این برنامه را هدایت و راهبری می‌کند.

معاون رئیس جمهور گفت: به جز برنامه توسعه‌ای که برای تمام استان‌های کشور داریم برای استان‌هایی که استعداد فراوان دارند اما به هر دلیل از استعدادشان استفاده نشده یک برنامه ویژه داریم.

نوبخت با بیان اینکه خراسان جنوبی جزو این استان‌ها‌ست که استعداد فراوانی دارد، اما از این استعداد به نحو شایسته‌ای استفاده نشده است، بیان کرد: در این برنامه ویژه در دولت یازدهم رئیس جمهور در سفر به این استان برای ۲۱ پروژه اعتباری بالغ بر ۲۷۱ میلیارد تومان متعهد شده است.

وی ادامه داد: اما پرداخت در این زمینه ۶۲۶ میلیارد تومان بوده که ۲۲۷ درصد بیش از تعهد برای استان پرداخت شد و ۱۱ پروژه کامل شده و مابقی در دست اجراست.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه خراسان جنوبی استعداد فراوانی دارد، تصریح کرد: سال گذشته دو اقدام موازی برای استان به انجام رسید که تعهد شد ۹۷۰ میلیارد تومان برای ۲۶ پروژه به صورت دو ساله پرداخت شود.

نوبخت گفت: این اعتبار برای سال ۹۸ و ۹۹ است و امسال تعهد سازمان برنامه و بودجه پرداخت ۴۷۰ میلیارد تومان بود که تا امروز ۲۹۰ میلیارد تومان آن پرداخت شد و ۱۸۰ میلیارد تومان دیگر نیز طی یک تا دو ماه آینده پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه در پروژه راه‌آهن قرار است شهرستان بیرجند را به شبکه سراسری متصل کنیم، اظهار داشت: در این راستا طرحی که مدنظر است از بندر اقیانوسی چابهار آغاز می‌شود.