شناسهٔ خبر: 76691 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در 9 ماهه امسال؛

۶.۳ میلیون خودرو به خراسان شمالی وارد شد

تردد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: در ۹ ماهه امسال، تردد ۶ میلیون و ۳۹۳ هزار و ۱۳۴ دستگاه خودروی ورودی به استان ثبت شده است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومي اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان شمالی، علی اصغر بدیعی مقدم اظهار کرد: در این مدت، ۶ میلیون و ۷۶۷  هزار و ۸۸۵ دستگاه خودرو از استان خارج شده است و بر اساس اطلاعات دريافتي از ۴۷ دستگاه تردد شمار نصب شده در جاده های استان، بیش از۸۹ درصد از خودروهای عبوری از استان در این مدت مربوط به وسایل نقلیه سبک و حدود ۱۱ درصد مربوط به وسایل نقلیه سنگین است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی افزود: بیشترین ترددها به ترتيب در محور هاي شيروان – بجنورد و بالعكس و مسیر بجنورد – اسفراين و بالعكس ثبت شده و كمترین تردد در محورهای جاجرم – سنخواست و بالعكس و محور جاجرم – امير آباد و بالعكس بوده است.

وی گفت: محور گرمه – ميامي و بالعكس، گرمه - چمن بيد و جنگل گلستان – چمن بيد (رباط قره بيل) بيشترين میزان تردد وسايل نقليه سنگين را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی با بیان اینکه سرعت متوسط رانندگان عبوری از محورهای استان ۷۵.۳ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است، گفت: در این مدت ساعت اوج تردد در ساعت ۱۱ تا ۱۲ گزارش شده است.