شناسهٔ خبر: 76693 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز عملیات احداث راهدارخانه بین راهی در شهر ارسک

فوگسیل رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بشرویه از شروع عملیات احداث راهدارخانه در شهر ارسک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی، محمد خیری گفت: نظر به اهمیت محور بشرویه- دیهوک و عدم وجود راهدارخانه بین راهی در این مسیر و در جهت ایجاد فضای ارائه خدمات ضروری به کاربران راه‌ها احداث راهدارخانه ارسک تصویب و عملیات اجرایی آن با انتخاب پیمانکار از محل اعتبارات ملی آغاز شد.

وي تصریح کرد: این پروژه به صورت پیمانی و از آبان ماه امسال توسط پیمانکار مربوطه عملیات احداث آن در زمینی به مساحت ۴۹۴۷ متر مربع اجرایی شد که برای اجرای بخشی از این پروژه قراردادی به مبلغ ۱۹۴۳ میلیون ریال منعقد شده است.

خیری ادامه داد: احداث راهدارخانه بین راهی در مسیر بشرویه به دیهوک و مرکز استان یکی از اهداف و ضروریات به نظر می رسید که با احداث و بهره برداری از آن در حوزه نگهداری از راه‌ها و با مدیریت صحیح در مواقع بحران اين محور از امنیت بیشتری برخوردار خواهد شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بشرویه، اظهار داشت: از اولویت‌های مهم این اداره، ارتقاء وضعیت شبکه راه‌ های مواصلاتی بشرویه است که این امر نیازمند روکش آسفالت در محور های اصلی و روستایی است که با توجه به عمر بالای آسفالت این محور ها، باعث ایجاد ترک‌هایی در سطح آسفالت شده که نیاز به روکش دارد و با اجرای این گونه عملیات افزایش طول عمر جاده را خواهیم داشت .

روكش ۲۵كيلومتر راه‌های اصلی و فرعی

وی گفت : در راستای ارتقاء راهها در شش ماهه اول امسال روکش آسفالت گرم به طول ۹ کیلومتر در راه‌های اصلی و فرعی – ایجاد روشنایی در ۴ نقطه از تقاطع های پرحادثه محورهای اصلی – اجرای فوگسیل به طول ۱۶ کیلومتر در راه‌های روستایی و احداث یک دستگاه پل در حوزه راه‌های این شهرستان انجام و به بهره برداری رسیده است.

رئيس اداره راهداري بشرويه در خصوص پروژه های آتی و در دستور کار اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بشرویه، عنوان کرد: روشنایی تقاطع کمربندی بشرویه، رقه و روکش آسفالت قسمتی از محور های اصلی بشرویه- فردوس و بشرویه – ارسک و فوگسیل محورهای روستایی و احداث پل سیل بند بشرویه از جمله اقدامات در دستور کار اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بشرویه است.

وی، در پایان متذکر شد: بشرویه دارای بیش از ۶۰۰  کیلومتر جاده بین‌ شهری و روستایی است که عملیات روکش آسفالت محورها، همه‌ساله به تناسب اعتبارات و یا با تأمین قیر رایگان در برنامه این اداره قرار می‌گیرد که با توجه به شدت خرابی رویه های آسفالتی محورها و نیز اولویت‌بندی آنها نسبت به انجام روکش راه‌های حوزه استحفاظی اقدام می‌شود.