شناسهٔ خبر: 76701 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

وزير راه و شهرسازی خبر داد

توافق وزارتخانه‌های راه و ميراث فرهنگی/ برج سازی نمی‌شود

وزیر در جمع وزير راه و شهرسازی از توافق این وزارتخانه با وزارت ميراث فرهنگی برای ساخت و ساز پيرامون بافت تاريخی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه برگزاری دومین نمایشگاه و کنفرانس صنعت ساخت گفت: متاسفانه در حال حاضر مصالح به مقدار زياد در ساخت و ساز مصرف مي‌شود. هم اكنون بهره‌وری در صنعت ساخت پايين و زمان ساخت بالاست كه برای رفع اين مشكلات، صنعتی‌سازی بايد در دستور كار قرار بگيرد.

وی با اشاره به اينكه شركت‌های دانش‌بنيان در زمينه صنعتی‌سازی اقدامات خوبی انجام می‌دهند، افزود: از مشاوران می‌خواهم از اين الگوها استفاده كنند، چراكه در زلزله‌هایی با بزرگی پنج، سازه‌های فعلی تخريب مي‌شوند.

اسلامی ادامه داد: اگرچه الگوهای صنعتی‌سازی گران هستند، اما آسيب پذيری این الگوها در برابر مخاطرات كم است.

عضو كابينه دولت دوازدهم تصريح كرد: سهم ايران از خدمات مهندسی يك ميليون دلار است كه بايد ارتقا يابد.

اسلامي در خصوص قيمت مسكن نيز گفت: قيمت مسكن ناشی از ساير مولفه‌های اقتصادی است. ما در وزارت راه و شهرسازی به دنبال فعال کردن موتور محركه بخش عمران هستیم. از همين رو سالانه ٢٠ هزار ميليارد تومان در بخش زيرساخت عمرانی هزينه می‌شود و  بخش خصوصی نیز ٨٠ ميليارد تومان در بخش مسكن هزينه می‌کند.

وی در خصوص توافق وزارت‌خانه‌هاي راه و شهرسازي و ميراث فرهنگی برای نوسازی بافت‌های فرسوده گفت: توافق شده تا محدوده‌هایی كه در حال حاضر تحت عنوان بافت تاريخی فريز شده‌اند، آزادسازی شوند تا مردم بتوانند با در نظر گرفتن شرايط همان بافت ساخت‌و‌ساز كنند.

اسلامی تصريح كرد: قرار نيست در بافت تاريخی برج‌سازی شود.