شناسهٔ خبر: 76717 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

با حضور رییس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی؛

مترو گلشهر-هشتگرد افتتاح شد/ احداث متروی گلشهر با اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد تومانی

تست سرد مترو هشتگرد آیین افتتاح مترو گلشهر به شهر جدید هشتگرد با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آیین افتتاح و بهره برداری متروی گلشهر به شهر جدید هشتگرد، امروز، سه‌شنبه دهم دی‌ماه، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس‌جمهوری و محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در ایستگاه تازه تاسیس متروی هشتگرد برگزار شد.

عملیات اجرایی این خط برقی۲۶ کیلومتری از سال ۸۷ آغاز شده و بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آن هزینه شده است. با راه‌اندازی این قطار شهری، روزانه بیش از ۶۰ هزار مسافر از این طریق جا‌به‌جا می‌شوند.

۸۰ درصد تجهیزات مورد استفاده در مترو هشتگرد بومی است

محمد رستمی، مدیرعامل هلدینگ تخصصی نیرو وابسته به قرارگاه خاتم‌الانبیا و پیمانکار این خط در جمع خبرنگاران حاضر در آیین افتتاح مترو گلشهر به شهر جدید هشتگرد با اشاره به اینکه برای ساخت این مترو اعتباری در حدود هزار میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: این پروژه ۲۶ کیلومتر طول دارد که پنج کیلومتر از آن به روش تونلی و زیر زمینی احداث شد و مابقی مسیر به صورت روزمینی و سطح الارضی است.

وی افزود: امروز می‌توانیم اعلام کنیم که ۸۰ درصد تجهیزات مورد استفاده در این پروژه بومی‌سازی شده و توسط سازندگان داخل کشور برای اولین بار ساخته و در این پروژه نصب شد.