شناسهٔ خبر: 7673 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه خبری به استان فارس -۳

احداث تونل برای امکان دسترسی سریع مردم به عسلویه/ برنامه‌ریزی برای بهبود وضعیت راه‌های استان فارس

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی از برنامه‌های این وزارتخانه برای بهبود راه‌های استان فارس و احداث تونل در منطقه عسلویه به منظور دسترسی سریع مردم خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی امروز ۶ خرداد ماه در حاشیه افتتاح راه اصلی مهر ـ گلهدار ـ دارالمیزان در جمع خبرنگاران گفت: منطقه‌ای که پروژه راه اصلی مهر به دارالمیزان در آن افتتاح شد از نظر منابع انرژی و منابع انسانی بسیار غنی است و به دلیل فاصله کمی که تا عسلویه دارد می‌تواند امکان رشد بسیاری را داشته باشد.

وی با تاکید بر ادامه پیگیری‌ها برای تقویت شبکه راه‌ها در منطقه مهر به دارالمیزان اظهار کرد: حدود ۲۰ کیلومتر از راهی که امروز افتتاح شد، باقی مانده که امیدواریم در چند ماه آینده بتوانیم آن را نیز تکمیل کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این منطقه جای رشد بسیار زیادی دارد، افزود: اگر خدمات زیربنایی و حمل و نقل در این منطقه رشد خوبی داشته باشد می‌توانیم شاهد رشد بیشتر منطقه باشیم.

آخوندی تکمیل خدمات زیربنایی از جمله آب را برای این منطقه ضروری دانست و گفت: با توجه به نزدیکی منطقه به دریا امکان تامین آب از دریا نیز وجود دارد که البته کار پرهزینه‌ای است. کما اینکه ظرفیت جذب جمعیت بسیار فراوانی نیز در این منطقه وجود دارد.

وی از احداث تونلی در منطقه خبر داد و اضافه کرد: این تونل می‌‌تواند تاثیر بسزایی در فراهم آوردن امکان دسترسی سریع مردم به عسلویه داشته باشد. ضمن اینکه در این منطقه احداث آزادراهی به طول ۴۶ کیلومتر را در دست داریم که به دنبال جذب علاقه‌مندان به سرمایه گذاری در این منطقه هستیم.

وزیر راه و شهرسازی درباره برنامه‌های این وزارتخانه برای بهبود وضعیت راه‌های موجود در استان گفت: با توجه به ویژگی‌های این منطقه که فعالیت عمرانی را در آن سخت می‌کند تاکنون ۲۵۰ کیلومتر روکش آسفالت در استان انجام شده است. همچنین نگهداری راه‌ها در این منطقه بسیار اهمیت دارد. در زمینه دسترسی‌های روستایی نیز فعالیت‌های مختلفی انجام شده ضمن اینکه برنامه‌هایی در حوزه شهرسازی در این منطقه در دست داریم تا جذب جمعیت گسترده ای داشته باشیم.

آخوندی سپس از طراحی آزاد راهی در حدفاصل لامرد تا پارسیان خبر داد و گفت: برای احداث این پروژه نیز از سرمایه‌گذاران خواسته‌ایم در منطقه مشارکت داشته باشند./

نظر شما