شناسهٔ خبر: 76748 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان:

واردات کالاهای اساسی از طریق بندر چابهار ۲۳۸ درصد رشد داشت

ایوب کردانجری مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از واردات ۴۹۸ هزار و ۳۷۶ تن کالای اساسی از طریق بندر چابهار به کشور در ۹ ماهه امسال خبر داد و گفت: این میزان واردات نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۱۴۷ هزار و ۳۰۶ تن، رشد ۲۳۸ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان، ایوب کرد اظهار داشت: ۱۱ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در این مدت وارد بندر چابهار شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در تعداد کشتی های وارده ۸۳  درصد افزایش داشته است.

وی افزود:  بندر چابهار در تخلیه به موقع کالاهای اساسی مورد نیاز کشور آمادگی کافی دارد و با روند افزایشی تخلیه و بارگیری این نوع کالاها و حمل زمینی آن، زمینه برای تامین کامیون در مسیر برگشت برای حمل کالاهای صادراتی از طریق این بندر  فراهم شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل راهداری استان سیستان و بلوچستان عمده کالاهای اساسی وارده به بندر چابهار را در ۹ ماهه سال جاری گندم، برنج، شکر و جو  عنوان کرد و گفت: این بندر استراتژیک امن ترین و کم هزینه ترین مسیر برای صادرات و واردات و همچنین ترانزیت کالاهای متعلق به سایر کشورها نظیر افغانستان و کشور های آسیای میانه است.

کرد در پایان اتصال مستقيم به آب‌هاي آزاد اقیانوس هند و قرار داشتن در مسیر کریدور های بین المللی حمل و نقل را از مهمترین مزایای بندر چابهار ذکر کرد و آن را نقطه قوت آینده تجارت و ترانزیت کشور معرفی کرد.