شناسهٔ خبر: 76755 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تاکید کرد

روان سازی حرکت بزرگ اقدام ملی برای آغاز ساخت 70 هزار واحد مسکونی در تهران

رضا نگهبان در سومین جلسه مدیران اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، رضا نگهبان بر روان سازی اقدامات حوزه مسکن به ویژه در طرح اقدام ملی و سرعت بخشی به انعقاد قراردادها و فراهم آوردن هزینه های قرارداد مطابق با آئین نامه ها و اصول مهندسی تاکید کرد.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان تهران، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران ساخت مسکن خوب، باکیفیت و قیمت مناسب را بهترین راه برای جلب و حفظ اعتماد مردم برشمرد و گفت: وظیفه استان تهران به عنوان متولی ساخت 20 درصد از کل واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی در کشور را وظیفه ای سنگین و خطیر برشمرد.

وی افزود: حوزه های شهرسازی و معماری، املاک و حقوقی و مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران اولویت امور خودشان را باید طرح اقدام ملی قرار بدهند و در کمیسیون ماده پنج، کارگروه امورزیربنایی، بانک زمین و ... اقدامات شتاب گیرد.

نگهبان با تاکید بر اینکه مسکن بعد از خوراک و غذای روزمره مردم جز مایحتاج اصلی زندگی است، گفت: از فضا سازی های منفی در فضای مجازی و دلسردی فاصله بگیرید و فکر و ذهنتان را بر ساخت مسکن، انعقاد قرارداد با کارگزار و سایر موارد مهم و مصوب قانونی متمرکز کنید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران همچنین به روسای مناطق ششگانه شهرستانی دستور داد تا علاوه بر ظرفیت های ارائه شده برای تامین مسکن اقدام ملی در خصوص معرفی ظرفیت های بیشتر و جدید و پیشنهاد آن به جلسه بعدی کارگروه اقدام ملی در اسرع وقت با دقت و تمرکز وارد عمل شوند، همچنین صورتجلسه تحویل زمین های مشخص شده در مرحله اول ثبت نام اقدام ملی را با مشخصات utm اداره فنی و شناسایی هرچه سریعتر جهت اقدامات بعدی معاونت شهرسازی و معماری به این حوزه ارسال کنند و طرح های پیشنهادی الحاق به محدوده شهر طی نامه های رسمی به مدیرکل با توجه به اجرای طرح اقدام ملی توسط روسای مربوطه پیشنهاد شود.

نگهبان درباره نیاز به افزایش تراکم در بعضی از پروژه های اقدام ملی شهرستان ها تصریح کرد: این موضوع منوط به مکاتبه روسای مناطق به همراه مدارک و مستندات کافی برای حوزه شهرسازی و معماری و همچنین  در صورت تصویب در کمیسیون ماده 5 استان لازم اجرا خواهد بود.

وی در پایان به مدیران و کارشناسان عضو کارگروه اقدام ملی توصیه کرد تا به صورت تیمی و هماهنگ عمل کرده و از اقدامات بین بخشی فاصله بگیرند.