شناسهٔ خبر: 76763 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای طرح سیستم مدیریت پل‌ها (BMS) در سطح راه‌های استان قم

پل رئیس اداره نگهداری ابنیه راه‌های استان قم گفت: با اجرای طرح سیستم مدیریت پلهای جاده‌ای (BMS) افزون بر ۱۳۰۰ دستگاه پل و آبرو، در سطح راه‌های استان بازدید و بازرسی فنی شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم، طی یک سال از اجرای طرح سیستم مدیریت پل‌های جاده‌ای (BMS)  ۱۳۰۰ دستگاه پل و آبرودر سطح محورهای برونشهری استان قم  مورد بررسی و بازبینی قرار گرفتند .

عباس شکوری اظهار داشت: این طرح در راستای تهیه فرم بازرسی و شناسنامه فنی (چک لیست) از پل‌ها و آبروها، در سطح راه‌های استان قم به اجرا در آمده است .

رئیس اداره نگهداری ابنیه راه‌های اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم ادامه داد: با اجرای این پروژه افزون بر ۱۳۰۰ دستگاه پل و آبرو از آذرماه سال ۹۷در محورهای مواصلاتی استان بررسی و نسبت به اجرای طرح سیستم مدیریت پل‌ها (BMS) در خصوص آنها اقدام شده است .

شکوری در خصوص نحوه اجرای این پروژه نیز گفت: این اقدام در قالب طرحی امانی و با همکاری کارشناسان پل و ابنیه فنی اداره کل  متبوعه و ادارات شهرستان تابعه در بازه زمانی یاد شده به اجرا گذاشته شد.

وی حاطر نشان کرد: با عنایت به ضرورت بازدید ادواری پل و ابنیه فنی راه‌ها و در راستای اجرای این طرح، گشت بازرسی پل در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم تشکیل شده است .

وی در خصوص مشخصات فنی طرح سیستم مدیریت پل (BMS) نیز عنوان کرد: در این طرح به تهیه فهرستی موضوعی (چک لیست)، از مختصات مکانی، اطلاعات شناسنامه ای، اطلاعات ساختاری (آسیب‌ها و علل)، تعیین شاخص خرابی سازه ای و بهره برداری و رتبه بندی پل‌های جاده‌ای اقدام می‌شود .

رئیس اداره نگهداری ابنیه راه‌ها اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم در ادامه به مهمترین اهداف اجرای این طرح پرداخت و گفت: بروز رسانی آمار پل‌ها، شناسایی آسیب‌های متداول سازه‌ای، مطالعه و برنامه‌ریزی در راستای پیشگیری و اصلاح آسیب‌ها، اولویت‌بندی پل‌ها به منظور برنامه‌ریزی جهت تامین و تخصیص اعتبارات و... از جمله مهمترین اهداف اجرای طرح است.

شکوری از ملزومات اجرای طرح (BMS) به انواع دوربین‌های تصویر برداری، موقعیت یاب (جی،پی،اس) فاصله سنج لیزری و... اشاره کرد و تصریح کرد: مهمترین عامل در اجرای بهینه این طرح و دیگر اقدامات عمرانی، تعهد، تخصص و تجربه مجریان است که بحمدا....کارشناسان اجرایی این طرح از قابلت‌های لازم برخوردار هستند.