شناسهٔ خبر: 76808 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری کارگاه آموزشی بررسی مخاطرات زلزله در راه و شهرسازی مازندران

كارگاه کارگاه آموزشی بررسی مخاطرات زلزله با نگاه ویژه به رویکرد زمین لغزش‌ها در خصوص روز ایمنی در برابر زلزله با حضور رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، کارشناس مخاطرات اداره زمین شناسی و اکتشافات و همکاران در سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی مازندران برگزار شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره كل راه و شهرسازي استان مازندران، محدثه یوسفی، رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اين اداره کل با طرح سوال و عنوان کارگاه آموزشی  در ۶ سرفصل به ارائه مطالب به صورت تخصصی و کاربردی پرداخت.

رئیس اداره  مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل در مقدمه با تشریح موقعیت سرزمینی ایران در کمربند کوه زایی و زلزله جهانی و پراکنش زلزله های بزرگ با توجه به حرکات پوسته های قاره ای و موقیعت ایران در برابر این حرکات به شرح مختصری از زمین شناسی البرز و معرفی گسل های مهم و اصلی البرز پرداخت و زلزله‌های تاریخی و ثبت شده در محدوده البرز را بر روی گسل های مهم جانمایی کرد.

همچنین در این کارگاه آموزشی رنجبر کارشناس مخاطرات اداره زمین شناسی و اکتشافات با بیان عوامل مختلف انسانی و غیر انسانی ایجاد زمین لغزش‌ها، به شرح کاملی از زلزله های بزرگ در سطح جهان و ایران و زمین لغزشهای ایجاد شده بعد از آن برای حضار پرداخت.

در ادامه وي با بیان یک تعریف جامع از زمین لغزش به معرفی انواع زمین لغزش‌ها و طبقه بندیهای مختلف آن پرداختند و مثال‌های استانی از انواع زمین لغزش‌ها را برای شرکت کنندگان در کارگاه بیان داشت.