شناسهٔ خبر: 76849 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

موانع برای اتصال راه آهن رشت به کاسپین برطرف شده است

بازدید وزیر راه و شهرسازی از منطقه ویژه اقتصادی آستارا وزیر راه و شهرسازی همراه با رییس سازمان بودجه در بازدید از قطعه ۷ خط آهن قزوین - رشت – انزلی گفت : موانع اتصال راه آهن رشت به کاسپین برطرف شده و مسیر آزاد است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی همراه با محمد باقر نوبخت، رییس سازمان و برنامه و بودجه از عملیات اجرایی قطعه ٧ راه آهن قزوین- رشت - انزلی در محدوده پیربازار رشت بازدید کرد.

اسلامی در جریان این بازدید اظهار داشت : موانع برای اتصال راه آهن رشت به کاسپین برطرف شده و مسیر آزاد است.

وی گفت : با پایان این طرح با ایجاد تسهیلات تعرفه ای، سیستم حمل و نقل ترکیبی را به وجود می آوریم که از این طریق بار ترانزیتی تا رشت بیاید و از آنجا به ترمینال ریلی آستارا - آستارا متصل شود تا بازرگانان بتوانند از این خط استفاده کنند. 

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در سال ۱۰ میلیون تن بار در خط آهن قزوین - رشت جابجا می شود گفت : می توان این میزان را به راحتی به ۵۰ میلیون تن رساند.

اسلامی افزود: براساس گفتگوهایی که در اجلاس های پنج جانبه انجام شده و با ایجاد تعرفه حمل و نقل ترکیبی این فرصت برای هندوستان و افغانستان و کشور های آسیای میانه فراهم می شود تا بتوان بار ترانزیتی را در همین شرایط افزایش داد.