شناسهٔ خبر: 76884 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا اعلام کرد

تحقق اهداف تبصره ۱۸ در حمل‌ونقل ریلی مسافری/ پنج واگن بازسازی شده به زودی وارد ناوگان می‌شود

محمد رجبی مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا به حمایت وزیر راه و شهرسازی در جلسه هیأت دولت از حرکت پر شتاب این شرکت در فرآیند بازسازی واگن‌ها اشاره کرد و گفت: به‌زودی پنج دستگاه واگن بازسازی شده از محل تبصره ۱۸ از شرکت نوین صنعت رجا تحویل گرفته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا در دومین جلسه ستاد نوروزی سال ۱۳۹۹ این شرکت که با حضور مدیران و نمایندگان رجا در نواحی برگزار شده بود با بیان این مطلب افزود: باید اقدامات جدی برای آماده‌سازی و تجهیز قطارها اعم از فنی یا زیباسازی درونی و بیرونی همچنین آمادگی مطلوب مأموران موظف انجام شود، تا مردم رنگ و بوی نوروز را احساس کنند.

محمد رجبی به اهمیت برنامه‌ریزی برای شستشوی قطارها حتی در نواحی تأکید کرد و گفت: طرح بازدید‌های ویژه که پیش از این به نام "طرح غدیر" معروف بود باید از همین امروز آغاز شده و همه مدیران فارغ از هر گونه تخصص با در اختیار داشتن چک لیست‌های لازم به مسیرهای مختلف سفر و همه موارد را بررسی و گزارش آن را برای پیگیری جهت رفع نواقص تا پیش از آغاز سفرهای نوروزی به دبیرخانه ستاد ارائه کنند.

وی با اشاره به اینکه با پیگیری‌های متعدد، رجا از ماده ۱۴۱ خارج شده اظهار داشت: در حال حاضر دارایی رجا از ۱۳۵ میلیارد تومان به ۲۷۰۰ میلیارد تومان رسیده که حمایت‌های سازمان تأمین اجتماعی در این افزایش قابل تقدیر است.

رجبی با اشاره به اقدامات رجا برای تحقق تبصره ۱۸گفت: خوشبختانه تا امروز همه موافقت‌ها برای بازسازی ۱۲۴ دستگاه واگن مسافری رجا در قالب قراردادهای جداگانه با شرکت‌های نوین صنعت رجا، واگن پارس و احیاء صنعت گرفته شده و قرارداد دو مورد اول ابلاغ که به همین منظور مجموعاً ۵۲ میلیارد تومان به حساب مربوطه در بانک واریز شده است.

مدیرعامل رجا به ابراز خرسندی وزیر راه و شهرسازی در روند بازسازی‌ها طی بازدید چند روز گذشته و حمایت ایشان در جلسه هیأت دولت از حرکت پر شتاب رجا در این فرآیند اشاره و خاطرنشان کرد: به زودی ۵ دستگاه واگن بازسازی شده از محل تبصره ۱۸ از شرکت نوین صنعت رجا تحویل گرفته می‌شود.

وی تأکید کرد: با پیگیری‌های ویژه انجام شده از سوی مدیرعامل واگن‌پارس و تلاش‌های همکاران در آن مجموعه، تا پایان سال جاری بخشی از واگن‌های بازسازی شده از محل تبصره ۱۸ و ۴ دستگاه واگن نو همچنین چند واگن ترن‌ست از نوع C توسط شرکت واگن پارس تحویل رجا خواهد شد.

رجبی همچنین در خصوص همکاری با سایر شرکت‌های داخلی برای بازسازی و نوسازی واگن‌ها بر اساس تبصره ۱۸ گفت: به زودی قرارداد همکاری با شرکت ایریکو نیز برای بازسای واگن‌های مسافری رجا منعقد و عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود که امیدواریم ۲۰ واگن نو هم از همین محل مجدد از واگن پارس تحویل بگیریم که در حال حاضر در صف قرار داریم.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا افزود: با مشقت‌های فراوانی که کشیده شد بعد از ۲۷ ماه مذاکره به زودی ۵ دستگاه گیربکس ترن‌ست تعمیر اساسی شده توسط شرکت خارجی، وارد کشور می‌شود.