شناسهٔ خبر: 76903 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان:

سالانه ۳۷ میلیون تن بار در خوزستان جابجا می‌شود

کامیون مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: سالانه ۳۷میلیون تن بار از جاده‌های استان خوزستان جابجا می‌شود که این حجم از بار ترافیکی لزوم توجه به توسعه راه های استان را مضاعف می‌کند.

 به گزارش پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان، رضا رضایی در آیین افتتاح پل تقاطع میدان بسیج اندیمشک اظهار داشت: توسعه زیرساخت های جاده ای علاوه بر امنیت بیشتر ، سبب بهبود روند جابجایی بار در جاده ها خواهد شد.

وی افزود: طرح تقاطع میدان بسیج اندیمشک از پروژه‌های تاثیر گذار استان است که چندین هدف مهم در حوزه راه را تحقق می بخشد.

رضایی ایمنی جاده ها، روان سازی ترافیک و رفع گره ترافیکی در منطقه و کیفیت بخشی به منظر شهری در اندیمشک به عنوان ورودی خوزستان را از اهداف مهم این پروژه عنوان کرد.

 وی همچنین ارتقای زیرساخت های حمل و نقل استان و کشور و اتصال ایمن خوزستان به مرکز و شمال کشور را از نکات قابل توجه در این طرح دانست.

 وی حجم کار در این پروژه را قابل توجه دانست و اظهار داشت: ۵۳ هزار متر مکعب خاکبرداری در این پروژه انجام شده، هزار و ۹۰۰ تن میلگرد بکار رفته، سه هزار و ۸۰۰ متر طول عملیات حفاری شمع ها، بکارگیری ۵۳۰ تن فولاد و  ۲۳ هزار مترمکعب بتن کاری شده است که حجم قابل توجهی است. پروژه تقاطع میدان بسیج اندیمشک در چهار فاز و با ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار احداث شده است.