شناسهٔ خبر: 76970 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی ۹ ماهه امسال انجام شد

اصلاح شیب شیروانی ۱۲۵ کیلومتر از راههای استان سمنان

شانه سازي مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از اصلاح شیب شیروانی ۱۲۵ کیلومتر از راه‌های استان طی ۹ ماهه امسال خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان، احسان منصورکیایی با اعلام این خبر اظهار داشت: عامل مهم بخش اعظمی از تلفات و تصادفات جاده ای، خواب آلودگي، سرعت غير‌مجاز و خروج از جاده از مهمترین مواردي است كه سهم قابل توجهي در اين حوزه دارد.

وی با اشاره به اینکه اصلاح شیب‌های شیروانی در بخشنده کردن راه کمک می کند افزود: ایجاد فضايي مناسب در حاشيه راه‌ها براي رانندگان از جمله اقداماتي است كه در كاهش تلفات ناشي از خروج خودرو از جاده و واژگوني موثربوده و اصلاح شيب شيرواني در كناره جاده‌ها و به نحوي بخشنده کردن جاده به منظور ارتقاء سطح ایمنی تردد در جاده‌ها  و جلوگيري از واژگوني و كاهش آسيب سرنشينان وسايط نقليه انجام مي‌شود.

منصورکیایی افزود: با هدف بهبود این شاخص در شبکه جاده‌ای استان، عملیات اصلاح شیب شیروانی در ۱۲۵ کیلومتر از راه‌های حوزه استحفاظی طی ۹ ماه سالجاری انجام گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در پایان افزود: مجموعه عوامل راهداری با همفکری و  همدلی، سعی در انجام خدمات مطلوب‌تر راهداری در جهت ارتقاء امنیت عبور و مرور در سطح جاده‌های مواصلاتی داشته و امیدواریم با انجام این اقدامات شاهد کاهش تصادفات و تلفات ناشی از حوادث رانندگی در استان باشیم.