شناسهٔ خبر: 77004 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نماینده وزیر در امور زیربنایی و طرح‌های ویژه اعلام کرد

ساخت ۶۰۰۰ کیلومتر راه در کشور توسط خیرین/ راه‌اندازی نمایندگی انجمن خیرین راه و ترابری در لارستان

جلسه با حضور نماینده وزیر در امور زیربنایی و طرح های ویژه، نمایندگی انجمن خیرین راه و ترابری در لارستان راه اندازی شد.

 به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی لارستان، میرشفیع مشاور و نماینده وزیر در امور زیربنایی و طرح های ویژه و مدیر عامل انجمن خیرین راه و ترابری با جمعی از خیرین راهساز منطقه لارستان دیدار کرد.

میرشفیع اظهار داشت: انجمن خیرین راه و ترابری از سال ٩٣ به همت خیرین حوزه راه و بعضی از پرسنل این وزارتخانه با هدف احداث راه‌های روستایی با مشارکت خیرین تشکیل شد و خوشبختانه تاکنون عملیات ساخت بیش از شش هزار کیلومتر در کل کشور توسط خیرین بزرگوار انجام شده است.

 وی در خصوص کاهش تلفات جاده‌ای نیز افزود: سالانه بیش از ١٧ هزار نفر در جاده های کشور جان خود را از دست می دهند که بخشی از این تصادفات جاده ای مربوط به نقاط پر حادثه است و امیدواریم بتوانیم با استفاده از ظرفیت خیرین این مقدار تلفات را به زیر ۱۰هزار نفر کاهش دهیم و نقش قابل توجهی در کاهش تلفات جاده ای ایفا کنیم.

مدیرعامل انجمن خیرین راهساز از اعلام آمادگی خیرین لارستان برای مشارکت در بحث راهسازی خبر داد و گفت: در طی سالیان گذشته خیرین لارستان اقدامات بسیار خوبی در حوزه راهسازی انجام داده اند و امیدواریم با برنامه ریزی هر چه بهتر زمینه همکاری و مشارکت این عزیزان بیشتر شود.

مشاور و نماینده وزیر در امور زیربنایی و طرح های ویژه با بیان اینکه پروژه راه ارتباطی خنج - دیگ اشکن - کاریان - جهرم به طول ٤٠ کیلومتر یکی از بزرگترین پروژه های خیرساز جنوب کشور است که تاکنون با ٨٥٠ هزار متر مکعب کوهبری پیشرفت بسیار خوبی داشته است، افزود: از دیگر پروژه های که خیرین قول بهسازی آن را داده اند محور فرعی کهنه – کوره - بختیارویه به سمت جهرم و نیز بهسازی و ارتقای محور جلال آباد – خرده دره و بهسازی مسیر و اصلاح گردنه احمد محمودی است.

 وی با تاکید براینکه نحوه کار نمایندگی خیرین راهساز به این صورت است که خیرین پس از اینکه تفاهم نامه‌ای با اداره کل راه وشهرسازی امضا کردند، پیمانکار مستقیما اقدام به کار می‌کند و از نظر مالی وزارت راه هیچگونه دخل و تصرفی در این خصوص از خود نشان نمی دهد و فقط وزارت راه ناظر بر کار اجرایی این پروژه است.

 شایان ذکر است، با حکمی از سوی میرشفیع مدیر عامل انجمن خیرین راه و ترابری، عبدالحمید زاهدیان به انتخاب خیرین به عنوان رییس انجمن راه و ترابری و دبیر شورای خیرین لارستان منصوب شد.