شناسهٔ خبر: 77033 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی از شهر جدید سهند عنوان کرد:

حمایت از تکمیل آزادراه تبریز-اندیشه-سهند متناسب با تعهدات و قوانین/ تاکید بر تکمیل نواقص مشاعات مسکن مهر آذربایجان شرقی تا پایان بهمن‌ماه

طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از پروژه آزادراهی تبریز-اندیشه-سهند بر حمایت از تکمیل این آزادراه متناسب با ضوابط و قوانین تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهرهای جدید، حبیب‌اله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با همراهی محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی از آخرین وضعیت پروژه آزادراهی تبریز–اندیشه–سهند بازدید و در جریان جزئیات این پروژه قرار گرفت.

طاهرخانی در این بازدیددر این بازدید ضمن بررسی قرارداد مشارکت و برنامه زمانبندی اتمام پروزه مذکور، برنامه‌ریزی‌های لازم به‌منظور بهره‌برداری و بازگشایی مسیر را نیز به بخش‌های اجرایی اعلام و تأکید کرد: این پروژه با توجه به موقعیت ویژه تبریز و جمعیت ساکن در شهر جدید سهند از اهمیت خاصی برای وزارت راه و شهرسازی برخوردار است.

وی با قدردانی از تلاش‌ شبانه‌روزی پیمانکار این پروژه، افزود: متناسب با ضوابط و قوانین از اجرای این پروژه حمایت و به تعهدات خود عمل می‌کنیم.

استاندار: اتمام آزادراه تبریز-اندیشه-سهند از مطالبات مردم و اولویت‌های استان

استاندار آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه بزرگراه تبریز- سهند، ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ابراز امیدواری کرد این مسیر تا بهار سال آینده زیر بار ترافیک برود.

محمدرضا پورمحمدی گفت: اتمام این پروژه یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم منطقه و از اولویت‌های مدیریت ارشد استان است.

وی با اشاره به واگذاری این پروژه در قالب یک قرارداد مشارکتی به بخش خصوصی از سال ۹۷، گفت: بر اساس این قرارداد، ۴۰ درصد سهم دولت و ۶۰ درصد سهم سرمایه‌گذار در تامین مالی پروژه بود.

در ادامه این سفر همچنین معاون وزیر راه و شهرسازی با حضور در جلسه شورای مدیران شرکت عمران شهر جدید سهند به بررسی آخرین وضعیت دیگر پروژه‌های عمرانی این شهر جدید پرداخت.

نام‌گذاری مجتمع بزرگ فرهنگی فاز دوم شهر جدید سهند به نام شهید سرافراز، سپهبد حاج قاسم سلیمانی ، تأکید بر تهیه و ارائه گزارش دو ساله اقدامات شرکت عمران شهر جدید سهند، درختکاری و اتمام اقدامات مربوط به فضای سبز پارک کودک فاز سه، پیگیری نواقص مشاعات مساکن مهر و صدور دستور لازم برای رفع تا پایان بهمن‌ماه، تأکید بر ضرورت پایان عملیات احداث ساختمان مسجد امام رضا(ع) واقع در فاز دو با طرح نماکاری ویژه و ضرورت اجرایی شدن طرح خیرین اشتغال‌زا در تمامی فازهای شهر جدید سهند از جمله موارد بررسی‌شده در این جلسه بود که در دستور کار شرکت عمران شهر جدید سهند قرار گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در این بازدید با حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین دکتر آل هاشم امام جمعه شهرستان تبریز نیز دیدار و شهادت جانگدار سردار قاسم سلیمانی را نیز به ایشان تسلیت گفت.