شناسهٔ خبر: 7705 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه خبری به استان فارس-۱۳

بررسی طرح ساخت ایستگاه راه‌آهن تخت جمشید با حضور آخوندی/ ایستگاه تخت جمشید باید در شأن آن منطقه باستانی باشد

ریل قطار مدیر پروژه ساخت ایستگاه‌ راه‌آهن اصفهان- شیراز گفت: طرح ساخت ایستگاه راه‌آهن تخت جمشید امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی بررسی می‌شود و ساخت این پروژه باید در شأن آن مکان باستانی باشد.

جلال مومنی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره پروژه ایستگاه راه‌آهن تخت جمشید گفت: این طرح در مسیر خط آهن اصفهان- شیراز واقع شده است.

مدیر پروژه ساخت ایستگاه‌‌ها خطآهن اصفهان-شیراز با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی طرح ایستگاه تخت جمشید را بررسی می‌کند٬ یادآور شد: قرارداد ایستگاه مسافری تخت جمشید در قالب ایستگاه مرودشت آمده بود که به دلایلی این پروژه به مرحله ساخت نرسید.

وی درباره دلایل اجرایی نشدن این طرح٬ گفت: طرح ساخت پروژه ایستگاه راه آهن تخت جمشید مربوط به سال ۸۷ بود که این پروژه به نتیجه نرسید و دچار تعطیلی شد.

مومنی با بیان اینکه ساخت ایستگاه راه آهن تخت جمشید در کنار ساخت دو ایستگاه صفاشهر و سعادت‌شهر در دستور کار وزارت راه و شهرسازی در آن دوره قرار داشت٬ ادامه داد: مسئولیت پیمانکاری این پروژه با شرکت بتن ارشه بود ولی این پروژه به دلایل مشکلات مالی در همان مراحل ابتدایی و عملیات خاکبرداری به بن بست خورد.

وی با اعلام این خبر که پروژه ساخت تخت جمشید از دست پیمانکار قبلی خارج شده است افزود: تصمیم بر این است که ساخت پروژه ایستگاه تخت جمشید در شأن آن مکان باستانی باشد که نقشه‌های ایستگاه مرودشت به نتیجه رسیده و سایر ایستگاه‌ها در این مناطق نیز به‌زودی به سرانجام رسیده است.

مدیر پروژه ساخت ایستگاه‌ راه‌آهن اصفهان-شیراز با بیان اینکه البته هنوز مشخص نشده که در مرودشت ایستگاه باری ساخته شود و در تخت جمشید ایستگاه مسافری٬ اظهار امیدواری کرد که با تعیین تکلیف شدن این طرح٬ کار ساخت ایستگاه مرودشت در سال جاری شروع شود. /

نظر شما