شناسهٔ خبر: 77074 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین خبر داد

بررسی امکان‌های موجود برای احداث جاده دسترسی مهرگان

مدیرکل راه و شهرسازی گفت: با توجه به افق جمعیتی که در مهرگان ساکن خواهند شد احداث جاده دسترسی با محوریت حمل و نقل عمومی و پاک در دستور کار قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مبارک قدم ضمن پیمایش مسیر و بررسی امکان‌های موجود جهت طراحی و اجرای جاده دسترسی مهرگان عنوان کرد: با توجه به پیگیری‌های انجام شده مقرر شد که مبلغ عوارضی در آزادراه قزوین _ کرج به شکل مسافت طی شده از خودروها اخذ شود.

وی افزود: با توجه به این اقدام؛ طراحی و احداث جاده دسترسی مهرگان با محوریت موضوع پدافند غیرعامل، کاهش بار ترافیکی آزادراه و افزایش بسترهای حمل و نقل عمومی در دست بررسی قرار دارد.

مبارک قدم ادامه داد: جمعیتی که در ناحیه شهری مهرگان ساکن می‌شوند نیازمند جاده دسترسی مشخص با قابلیت‌های مختلف هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی اضافه کرد: این قابلیت ها شامل احداث جاده سلامت و مسیر پیاده و دوچرخه، مسیر سبز و حمل و نقل عمومی است که حتی در آینده می‌توان قطار شهری حومه ای هم برای آن پیش‌بینی کرد.

مبارک قدم اشاره کرد: در حال حاضر بسترهایی که در آنها امکان ایجاد جاده دسترسی با هزینه‌های کمتر و بهره‌برداری بهتر وجود دارد در دسترس بررسی و کارشناسی است.