شناسهٔ خبر: 77126 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار خوزستان:

جاده ملاثانی به شوشتر و دزفول چهار خطه می‌شود

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان گفت: محاسبه تلفات جاده ای متناسب با حجم عملیات های انجام شده در جاده ها انجام شود.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان، غلامرضا شریعتی در هفتمین جلسه کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان خوزستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار کرد: با توجه به تعداد بالای سفر در استان خوزستان باید در ارزیابی ها و برنامه ریزی ها، حجم سفرها مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: سالانه حدود ۳۷ تا ۴۰ میلیون تن کالا از خوزستان جابجا می شود. همچنین در مقاطعی از سال مانند اربعین حجم سفر در استان به میزان چشمگیری افزایش می‌یابد به همین دلیل لازم است محاسبه تلفات جاده ای متناسب با حجم عملیات های انجام شده در جاده ها انجام شود.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان منعقد شده است ۴۷ نقطه حادثه‌خیز در سطح جاده های استان شناسایی شده که اصلاح این نقاط در دستور کار قرار دارد.

استاندار خوزستان ادامه داد: همچنین در نظر داریم جاده ملاثانی به شوشتر و دزفول را چهار خطه کنیم تا این جاده به عنوان پدافند غیرعامل برای جاده اهواز اندیمشک در مواقع بروز سیل مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین در شرایط عادی ترافیک را کاهش دهد.

شریعتی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه روشنایی جاده ها اظهار کرد: علی رغم هزینه بسیار بالای ایجاد روشنایی در جاده ها و محورهای استان اما این کار در حال انجام است که از جمله آن می توان به ایجاد روشنایی در محور اهواز-آبادان اشاره کرد.

استاندار خوزستان بیان کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اقدامات خوبی را در زمینه نصب تابلو علائم و جداکننده جاده انجام داده است.

شریعتی اذعان کرد: پیشنهاد می کنیم طرحی برای فرهنگ سازی و آموزش رانندگان متخلف تهیه و اجرایی شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه متناسب با رشد احداث جاده، ایمن سازی آنها باید مورد توجه قرار گیرد گفت: ایمن سازی جاده ها در کنار موضوع جاده سازی از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و امیدواریم این شاخص را در سطح استان بهبود بخشیم