شناسهٔ خبر: 7716 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه خبری به استان فارس-۱۱

چهار بانده شدن محورهای شیراز -لار و لار- بندرعباس/ تهیه طرح «توسعه و میزان جمعیت پذیری لارستان»

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی از چهار بانده کردن دو محور شیراز – لار و لار – بندرعباس خبر داد و گفت: در منطقه لارستان سرمایه گذاری خوبی در حال انجام است و ما نیز باید طرح توسعه لارستان بزرگ را تهیه کنیم تا مشخص شود چه میزان جمعیت در این منطقه می تواند پذیرش شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی امروز چهارشنبه ۶ خرداد در گردهمایی خیران راهساز که در شهرستان لارستان در استان فارس برگزار شد گفت: در شرایط کنونی دولت دچار تنگناهای اقتصادی و مالی است، توسعه خطوط ریلی کار پرهزینه ای است اما با وجود این مشکلات، در حوزه حمل و نقل ریلی و جاده‌ای اقدامات لازم را انجام خواهیم داد. 

وی افزود: در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای، چهار بانده شدن جاده لار- بندرعباس و شیراز - لار در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه در برخی از بخش‌ها در کشور دچار عدم تعادل هستیم، ادامه داد: به عنوان نمونه بخش عمده ای از جمعیت ایران در مرکز مستقر است و باید شرایط را برای انتقال جمعیت به سایر نقاط کشور مهیا سازیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه شهرستان لارستان دارای ثروت‌های اجتماعی و فرهنگی و شبکه قوی تجاری است که می‌تواند نویدبخش آینده‌ای درخشان برای این منطقه باشد، افزود: لارستان منطقه ای است که شرایط اولیه لازم و سرمایه کافی برای توسعه را دارد و امیدوارم بتوانیم در بحث توسعه بافت تاریخی و قدیمی این منطقه فعالیت های موثری انجام دهیم.

آخوندی افزود: در منطقه لارستان سرمایه گذاری خوبی در حال انجام است و ما نیز باید طرح توسعه لارستان بزرگ را تهیه کنیم تا مشخص شود چه میزان جمعیت در این منطقه می تواند پذیرش شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در حوزه حمل و نقل هوایی وضعیت در منطقه لارستان بد نیست ولي بدون شک با فعال شدن حمل و نقل بار به صورت هوایی این وضیعت بهتر  نیز خواهد شد.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله ۳۷۸ کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است./

نظر شما