شناسهٔ خبر: 77178 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در بارش‌های اخير انجام شد

برف‌روبی ۴۰۰۰ کيلومتر باند از راه‌های آذربايجان شرقی/ بازگشايی راه ارتباطی ۱۷۰۰ روستای آذربایجان شرقی

برفروبی کوهستان مدیرکل راهداری آذربایجان‌شرقی گفت: با تلاش نیروهای راهداری، راه ارتباطی ۱۷۰۰ روستای این استان که در اثر بارش برف اواخر هفته گذشته بسته شده بود، بازگشایی شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان آذربایجان شرقی، اروجعلی علیزاده با بیان اینکه هم اکنون تلاش برای بازگشایی راه ارتباطی ۴ روستای باقی مانده استان ادامه دارد، افزود: از این تعداد ۲ روستا در مناطق کوهستانی و سخت عبور شهرستان هشترود، یک روستا در سراب و یک روستا نیز در بستان آباد واقع شده است و تلاش می شود تا پایان امروز در صورت قطع کولاک راه این روستاها نیز بازگشایی شود.

 وی با بیان اینکه بارش برف در این استان از بعد از ظهر روز چهارشنبه هفته گذشته آغاز شد، اظهار داشت: نیروهای راهداری از لحظه آغاز بارش برف ۴۰۰۰کیلومتر باند از راه های اصلی، شریانی و فرعی را برف روبی، تیغ زنی و نمک پاشی کرده اند.

مصرف بيش از ۵۰۰تن نمك در جاده‌هاي برفی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی میزان عملیات برف روبی را دراین مدت نیز یک هزار و ۵۶۰ کیلومتر و نمک و شن استفاده شده در این عملیات را ۵۴۲ تن اعلام کرد و گفت: هم اکنون تمامی راه های اصلی، شریانی و فرعی و راه های روستایی به غیر از ۴ روستای استان باز بوده و تردد در آن ها در جریان است.

علیزاده، ادامه داد: با توجه به وجود کولاک در راه های اصلی، شریانی، فرعی و روستایی استان، در چند روز اخیر نیروهای راهداری مجبور شده اند برخی از مسیرها را در چندین مرحله برف روبی و نمک پاشی کنند.

 وی با قدردانی از تلاش شبانه روزی نیروهای راهداری این اداره کل برای خدمت رسانی به مسافران و بازگشایی راه های استان، یادآوری کرد: این استان دارای ۲ هزار و ۷۵۴ روستا است که از این تعداد حدود یک هزار روستا فاقد راه دسترسی مناسب بوده و در ساعات اولیه بارش برف راه این روستاها بسته شده یا تردد در آن ها به سختی انجام می شود.

لازم به ذكر است استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.