شناسهٔ خبر: 7718 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سفر وزیر راه و شهر سازی لارستان مصوب شد

محور لار- بندر عباس دو بانده می‌شود

نشست دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهر سازی در صدر هیئتی از معاونان خود به حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهر سازی لارستان سفر کرد و در جریان این سفر احداث باند دوم محور لار- بندر عباس به طول ۱۵ کیلومتر مصوب شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهر سازی لارستان ، طی این سفر راه اصلی مهر ـ گله دار ـ دارالمیزان به طول ۳۰ کیلومتر با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

 آخوندی در مراسم افتتاح این پروژه با بیان اینکه منطقه لامرد و لار تاریخ دیرینه‌ای دارند، افزود: این مناطق در عرصه تاریخ ایران خدمات مهمی را ارائه داده‌اند و منابع طبیعی مهمی دارند.

وی اظهار کرد: ارتباطات تاریخی مردم منطقه جنوب فارس با کشورهای جنوب خلیج فارس از ویژگی‌های مهم این منطقه است که سبب می‌شود بتوان آن را از جنبه‌های مختلفی توسعه داد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین از روند احداث بزرگترین تونل جنوب کشور به طول دو هزار و ۶۵۰ متر بازدید کرد.

دکتر آخوندی از پروژه‌های در حال احداث محورهای خنج - پل اسلام آباد به طول ۶۵ کیلومتر و با پیشرفتی ۹۰ درصدی و همچنین محور خنج - کاریان به طول ۴۵ کیلومتر بازدید کرده و اقدامات انجام شده را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

مهندس داریوش نصر مدیر کل راه و شهر سازی لارستان در خصوص این پروژه عنوان داشت: اعتبار ساخت محور خنج - کاریان از سوی خیرین راهساز تأمین شده که تا کنون ۳ کیلومتر از این محور ساخته شده است.

وی همچنین اعلام کرد: ساخت این محور براساس قراردادی بین بنیاد خیرین راهساز و اداره کل راه و شهرسازی شهرستان خنج آغاز شده که طبق این قرارداد زیرسازی محور از سوی این بنیاد و آسفالت آن به وسیله اداره کل انجام خواهد شد.

در ادامه دکتر آخوندی از مجتمع اداری در حال ساخت گراش و همچنین محور گراش- چک چک بازدید نمود

وزیر راه وشهرسازی در این سفر در همایش خیرین راه ساز در سالن اجتماعات اداره کل راه و شهرسازی لارستان با حضور مسئولین این اداره و خیرین این منطقه شرکت کرده و سخنانی را ایراد کرد.

پس از آن در جریان بازدید دکتر آخوندی از راههای حوزه استحفاظی ، احداث باند دوم محور لار- بندر عباس به طول ۱۵ کیلومتر مصوب گردید.

با توجه به ترانزیتی بودن محور مذکور بیش از ۳۵ درصد خودرو های سنگین از این محور تردد می کنند به همین جهت دو بانده شدن مسیر لار- بندر عباس از اهمیت زیادی برخوردار است.

نظر شما