شناسهٔ خبر: 77182 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئيس اداره هواشناسی شهرستان تالش اعلام کرد

تحویل رادیوسوند هواشناسی به اداره هواشناسی

راديو سوند رادیوسوند هواشناسی که از بالن هواشناسی در ارتفاع حدود سی کیلومتري جو سقوط کرده بود توسط دهیار روستای جوکندان تالش به اداره هواشناسی اين شهرستان تحويل شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان گیلان، یکی از تجهیراتي كه برای پایش سطوح فوقانی جو قابل استفاده تعدادی از ایستگاه‌های فرودگاهی کشور ارسال رادیو سوند است که به همراه بالن هواشناسی تا ارتفاع حدود سی کیلومتر جو صعود کرده و در طی مسیر صعود پدیده های مختلف جوی اعم از دما، سمت و سرعت باد فشار هوا رطوبت را به مرکز دریافت دیتا یا اطلاعات در سطح زمین ارسال  می کند و سقوط كرده بود توسط دهیار روستای جوکندان تالش "آقای اکبر اکبری"با مشاهده یکی از بالنهای هواشناسی که در این منطقه سقوط کرده بود آن را به اداره هواشناسی تالش، تحویل داد.

افشین حمید نژاد، رئيس اداره هواشناسی شهرستان تالش ضمن تشکر و قدر دانی از این دهیار وظیفه شناس اظهار داشت: وي با نهایت مسئولیت پذیری این سنجنده که به نظر می رسد آسیب جدی ندیده و سالم است، را به اداره کل هواشناسی شهرستان تالش تحویل داد.

حمیدنژاد همچنین افزود: این دستگاه پارامترهای جو را به صورت آنلاین ثبت و از طریق یک فرستنده رادیویی داده ها را مخابره می کند و با استفاده از آن داده‌ها، محصولات مختلف هواشناسی تولید می شود.

رئيس اداره هواشناسی شهرستان تالش خاطرنشان كرد: رادیوسوند ها به طور معمول تا ارتفاع حدود ۲۰ تا ۳۰ کیلومتری از سطح زمین بالا می رود و در نهایت پس ثبت پارامترهای جوی پس از ترکیدن بالن به زمین می افتد  و اینکه این رادیوسوندها قابلیت استفاده مجدد برای سازمان هواشناسی دارد.

 وی افزود: شهروندان می توانند در صورت یافتن رادیوسوند در هر نقطه استان، برای حفظ و صیانت از بیت المال، آن را به نزدیک ترین اداره هواشناسی تحویل دهند.

یادآور می شود: روستای «جوکندان » از توابع بخش مرکزی شهرستان تالش و در فاصله حدود ۵ کیلومتری از شهر تالش قرار دارد.