شناسهٔ خبر: 77184 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به همت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی انجام شد

جلوگیری از ۱۰۰۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز و تجاوز به حریم راه

رفع تصرف از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر ۱۰۰۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز و تجاوز به حریم راه توسط مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی شناسایی و جلوگیری شده است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان غربی، ارسلان شکری مدیر اين اداره کل گفت: در این مدت ۱۰۰۸ مورد گشت زنی‌ توسط همکاران این مجموعه با هدف جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز انجام شده که طی این گشت زنی های انجام شده هزار و سی و شش مورد تجاوز به حریم راه و  ساخت و ساز غیرمجاز در استان، شناسایی و برخورد قانونی شد.

شکری با قدردانی از حمایت های دستگاه قضائی استان در رابطه با جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و تجاوز به حریم راه، اظهار کرد: گشت های راهداری به طور مرتب در تمامی محورهای استان حضور فعال دارند و در مدت یاد شده توانستند بیش از ۹۰ مورد را شناسائی و برخورد قانونی کنند.

مدير کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تصریح کرد: چنان‌چه افراد بدون هماهنگی و کسب موافقت از این اداره اقدام به ساخت و ساز در حریم قانونی راه اقدام کنند، عوامل راهداری بر اساس قانون ایمنی راه‌ها و با هماهنگی مراجع قضایی و نیروی انتظامی نسبت به تخریب تأسیسات و ساختمان‌های احداث شده و رفع همه آثار تجاوز به حریم راه اقدام خواهند کرد.

شکری احترام به قانونی ایمنی راه و حریم  را به عنوان سرمایه ارزشمند ملی دانست و افزود: راهداران پرتلاش برای حفاظت و صیانت از این مهم با همه توان تلاش کرده و با متخلفین نیز به شدت برخورد می‌کنند.