شناسهٔ خبر: 77186 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

سیل‌‌زدگان فروردین چقدر وام قرض‌الحسنه گرفتند؟

محمدحسن علمداری مدیر امور اعتباری بانک‌مسکن آخرین روند پرداخت تسهیلات به سیل‌زدگان فروردین ۹۸ را اعلام کرد و گفت: تاکنون ۹۵۰۰ میلیاردتومان تسهیلات با سود ۴ درصد و قرض‌الحسنه به سیل‌زدگان سراسر کشور که معادل ۷۱ درصد تسهیلات است پرداخت شد.

محمدحسن علمداری مدیر امور اعتباری بانک‌مسکن در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص عملکرد آن بانک برای ارایه تسهیلات به سیل‌زدگان از ابتدای تخصیص تسهیلات تاکنون، اعلام کرد: در مجموع ۹۵۰۰ میلیاردتومان تسهیلات با سود ۴ درصد و قرض‌الحسنه به سیل‌زدگان سراسر کشور پرداخت شد.

مدیر امور اعتباری بانک‌مسکن با اعلام این مطلب که تاکنون ۷۱ درصد تسهیلات و قرض‌الحسنه به سیل‌زدگان پرداخت شده است، افزود: از رقم کل پرداختی‌ها ۴۵۰۰میلیاردتومان قرض‌الحسنه و ۵۰۰۰ میلیاردتومان تسهیلات با نرخ سود ۴ درصد است که از این میزان تاکنون ۶۷۰ هزار میلیاردتومان پرداخت و ۲۸۰ هزار میلیاردتومان باقیمانده است.

به گفته علمداری، استان‌های لرستان و گلستان استان‌هایی هستند که بیشترین میزان پرداخت تسهیلات را به خود اختصاص دادند.

بنا بر این گزارش در دو روز پایانی سال ۹۷ و فروردین ۹۸ سیل بسیاری از استان‌های کشور را تحت‌تاثیر خود قرار داد و به بسیاری از واحدهای مسکونی آسیب وارد کرد که بر اساس آن با تکلیف دولت، بانک‌ها مکلف به پرداخت تسهیلات به سیل‌زدگان از محل اعتبارات تخصیص یافته شدند.