شناسهٔ خبر: 7719 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

لازمه نظام شهرسازی بازگشت به استانداردهای آن است

توحید اخلاقی مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: بازگشت به استانداردهای شهرسازی در قالب معماری ایرانی- اسلامی لازمه نظام شهرسازی کشور است .

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان آذربایجانشرقی , اخلاقی روز چهارشنبه ۶ خرداد در همایش معاونان مسکن و شهرسازی شرکت های عمران شهرهای جدید کشوردر تبریز ، افزود: با توجه به مشکلات و معضلات عدیده و ناهنجار در شهرهای بزرگ کشور باید بازنگری های اساسی در سیاست ها و برنامه های شهری به انجام برسد .

 

وی اظهار کرد: ادامه روند موجود شهرسازی در کشور به لحاظ اجتماعی، اقتصادی و حقوق شهروندی در آینده لطمات مختلفی را به جامعه وارد خواهد کرد .

اخلاقی، از شهرها به عنوان ارگان های زنده و پویایی نام برد که همواره نیازمند مراقبت و نگهداری اصولی و منطقی هستند زیرا که شهرها باید نیازمندی های مادی، معنوی، رفاهی و آسایشی شهروندان خود را تامین کنند .

وی با تاکید بر اینکه شهروند محور بودن شهرها موضوع انکارناپذیر اداره امروزی نظام شهری است، گفت: شهرها باید در خدمت شهروندان باشند که متاسفانه هم اکنون اغلب شهرهای ایران به ویژه کلان شهرها از چنین خصوصیتی به دور هستند .

مدیرکل راه و شهرسازی از بلندمرتبه سازی های ناهمگون در شهرهای بزرگ انتقاد کرد و افزود: سایه برج های بلند در شهرها امروز بیش از هر زمانی سنگینی می کند و فضای سرد و بی روحی را به شهرها تحمیل کرده است که این همان توسعه و عمران ظاهری است .

اخلاقی ، از برگزاری همایش های برنامه محور برای توسعه شهرهای جدید استقبال کرد و ادامه داد: تبادل تجربیات و اطلاعات در این همایش ها می تواند به لحاظ نظام شهرسازی مشکلات احتمالی آینده را رفع کند .

همایش دو روزه معاونان مسکن و شهرسازی شرکت های عمران شهرهای جدید کشور تا فردا در هتل شهریار تبریز ادامه دارد که طی آن شرکت کنندگان به بیان دیدگاه ها و برنامه های خود خواهند پرداخت .

 

نظر شما