شناسهٔ خبر: 77192 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان خبر داد

آسیب به ۲۴۰۰ واحدمسکونی در ۶ شهرستان سیستان و بلوچستان/اعزام ۱۵ اکیپ ارزیاب به مناطق پرخطر/ارزیابی‌ها ادامه دارد

سیل مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان از آسیب به ۲۴۰۰ واحد مسکونی خشتی در استان خبر داد و گفت: ارزیابی میزان خسارات به واحدهای مسکونی در مناطق پرخطر و آسیب دیده از سیل دی ماه استان ادامه دارد و آمار دقیق به محض اتمام ارزیابی‌ها اعلام خواهد شد.

سیدخلیل منبتی مدیرکل بنیاد مسکن استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص آخرین وضعیت واحدهای مسکونی سیل زده استان سیستان و بلوچستان، ضمن اعلام این مطلب که ارزیابی‌های اولیه در حال انجام است و در صورت نهایی شدن میزان خسارات، آمار دقیق اطلاع رسانی خواهد شد، گفت: ۱۵ اکیپ به مناطق سیل زده استان اعزام شده اند و در حال آمارگیری هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان ادامه داد: نزدیک به ۱۸۰ روستا شناسایی شده‌اند که واحدهای مسکونی آنها که گلی، کپرنشینی و خشتی است که دچار آسیب‌های جدی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بسیاری از مسیرها به دلیل آبگرفتگی و پرخطر بودن، بسته اند، توضیح داد: در روزهای آینده آمار دقیق خسارات اعلام خواهد شد.

به گفته منبتی، در شهرستان های نیک شهر، فنوج، قصرقند، کنارک، چابهار و دلگان تاکنون ۲۴۰۰ واحد خشتی آسیب جدی دیده اند و ارزیابی ها همچنان ادامه دارد.