شناسهٔ خبر: 77193 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری خراسان جنوبی:

تمامي محورهای اصلی و شریانی خراسان جنوبی باز است/ مسيرهای مسدودی بازگشايی شد

جاده برفي با همکاری مشترک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، پلیس راه و گروه‌های امدادی، کلیه مسیرهای اصلی و شریانی استان در کمترین زمان ممکن بازگشایی شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: در پی بارش های سنگین  برف در شبانه روز گذشته و کاهش دید افقی با کندی تردد و انسداد موقت در برخی محورها مواجه شده بود که با همکاری مشترک اداره کل راهداری و حمل و  نقل جاده ای استان، پلیس راه و گروه های امدادی، کلیه مسیرهای اصلی و شریانی استان  در کمترین زمان ممکن بازگشایی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان جنوبی، جعفر شهامت اظهار داشت: محورهای قاین - گناباد، بیرجند - قاین و سربیشه - پایانه ماهیرود شب گذشته به دلیل ریزش برف و کولاک، مسدود اعلام شده بود که با تلاش عوامل راهداری در ساعات اولیه  بازگشایی شد .

وی افزود: با فعالسازی قرارگاه استانی راهداری زمستانی، از ۲ روز گذشته ۲۳ باب راهدارخانه و ۶۰ اکیپ راهداری در محورهای استان فعال شده‌اند.

مصرف بيش از ۱۳۰۰تن شن و نمك در محورهاي برفگير

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: براي باز نگاه داشتن محورها تاکنون ۷۸ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری و ۱۶۰ نیروی راهداری با استفاده از حدود ۱۳۴۳ تن شن و نمک نسبت به برف‌روبی مکرر ۳۱۴۰ کیلومترباند  راه‌های استان اقدام کرده‌اند.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده پس از حصول اطمینان از وضعیت محورهای شریانی، برف‌روبی در راه‌های فرعی و روستایی استان توسط تیم‌های راهداری از صبح  امروز با کمک دهیاران و شهرداری‌ها در شهرستان‌های مختلف انجام می گیرد.

شهامت گفت: شماره تلفن گویای ۱۴۱، سایت مرکز مدیریت راه‌های کشور، اپلیکیشن مربوطه به صورت ۲۴ ساعت پاسخگوی هموطنان برای اطلاع‌رسانی از وضعیت جاده‌های استان است و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ نیز برای ارتباط مستقیم با مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان برای رسیدگی به شکایات، انتقادات و پیشنهادات شهروندان فعال است.

وی همچنین به رانندگان توصیه کرد: با توجه برودت هوا، برنامه سفر خود را متناسب با شرایط جوی تنظیم کنند و ضمن همکاری با پلیس راه و تیم های راهداری، تجهیزات مورد نیاز از جمله زنجیر چرخ، چراغ چشمک زن، جعبه کمک‌های اولیه و کپسول اطفای حریق را همراه داشته باشند.